HomeStiriSecuritate ITGDPR: Amendă de 230 de milioane de dolari pentru British Airways
GDPR: Amendă de 230 de milioane de dolari pentru British Airways

GDPR: Amendă de 230 de milioane de dolari pentru British Airways

GDPR: Amendă de 230 de milioane de dolari pentru British AirwaysOperatorul aerian British Airways a anunțat că a primit o amendă de aproape 230 de milioane de dolari după ce anul trecut hackerii au reușit să fure date financiare ale clienților de pe site-ul companiei.

British Airways urmează să fie amendată de Biroul Comisarului pentru Informații al Marii Britanii cu 183,4 milioane de lire sterline (229,8 milioane dolari), pentru un furt de date de pe site-ul operatorului aerian produs anul trecut, a anunțat luni IAG, compania mamă a acestuia, transmite Reuters, citat de profit.ro.

Biroul Comisarului pentru Informații al Marii Britanii (ICO) a indicat că va impune această amendă, care este echivalentă cu 1,5% din cifra de afaceri obținută în 2017 de British Airways.

Suntem surprinşi şi dezamăgiţi de concluziile preliminare ale ICO. British Airways a răspuns rapid la furtul datelor. Nu am găsit dovezi că ar fi fost furaţi bani din conturile clienţilor afectaţi“, a afirmat Alex Cruz, preşedinte şi director general al British Airways, care şi-a cerut scuze clienţilor pentru orice probleme provocate, potrivit Agerpres, citat de b1.ro.

Hackerii au furat informații ale cardurilor de credit aparținând 380.000 de clienți ai companiei aeriene British Airways. Informațiile sustrase au aparținut clienților care au efectuat plăți în perioada 21 august – 5 septembrie 2018, preciza British Airways la începutul lui septembrie 2018, conform securityportal.ro.

Compania și-a încurajat clienții să își contacteze banca care le-a emis cardul. Compania a precizat într-un comunicat că informațiile din pașaport și planurile de călătorie ale clienților nu au fost accesate de hackeri.

Ne pare foarte rău pentru problemele cauzate de activitatea infracțională. Luăm foarte în serios protecția informațiilor clienților”, declara atunci Alex Cruz, Președinte și Director Executiv al British Airways.

British Airways a precizat că o companie terță a identificat o activitate neobișnuită și astfel a fost descoperită breșa. Compania aeriană a informat poliția și autoritățile competente. British Airways nu a precizat care este compania care a raportat incidentul, dar The Independent spune că este posibil ca o altă companie care a fost ținta unor încercări de tranzacții frauduloase să fi raportat problema, deși este neclar cum s-a descoperit de unde a pornit breșa, scria independent.co.uk.

Directorul general al IAG Willie Walsh, firma-mamă a companiei, a anunțat intenția de a negocia cu ICO acest subiect, precizează hotnews.ro.

La sfârșitul lui octombrie 2018, compania a precizat că, din cele 380.000 de carduri de plată care ar fi fost vizate de hackeri, doar 244.000 au fost efectiv afectate. Informațiile furate erau legate de nume, adrese, adrese de email ale clienților și datele cardurilor bancare, respectiv numărul, data expirării și codul securizat de trei cifre.

Tot la finalul lui octombrie, British Airways a adăugat că alți 185.000 de clienți au fost vizați de furturi de date financiare între 21 aprilie și 28 iulie.

British Airways a promis în septembrie compensații financiare pentru persoanele afectate. Compania a precizat că nu a fost informată de niciun furt de bani la persoanele afectate de atacul cibernetic.

Share With: