Studiu: Patru din zece angajaţi au accesat, accidental, informaţii confidențiale ale colegilor
În cel mai recent studiu Kaspersky Lab, aproape patru din zece angajați (37%) au recunoscut că au accesat accidental informații confidențiale despre colegii lor – cum ar fi cele salariale și despre bonusuri.
După cum a ajuns să se spună, „informațiile sunt bani”. Uneori chiar așa este, literalmente – de exemplu, atunci când cineva dă peste un document cu salariile colegilor. În cel mai recent studiu Kaspersky Lab, aproape patru din zece angajați (37%) au recunoscut că au accesat accidental informații confidențiale despre colegii lor – cum ar fi cele salariale și despre bonusuri, scrie comunic.ro.
„În majoritatea cazurilor, munca de birou din ziua de azi înseamnă accesul la date sensibile și personale”, precizează Dmitry Aleshin, VP, Product Marketing la Kaspersky Lab. „Pentru a se proteja de riscurile asociate, companiile ar trebui să înceapă să acorde atenție pregătirii în domeniul securității, protecției și politicilor de securitate. Angajații, de la cei din alte departamente, până la specialiștii IT, trebuie să știe cum să folosească serviciile pentru partajarea de fișiere, colaborare, criptarea documentelor importante și recunoașterea unui e-mail de phishing. Există soluții și servicii pe piață care pot ajuta în acest sens.”
Detaliile despre salarizare sunt doar un exemplu de date personale sensibile aflate astăzi pe serverele companiilor. Dacă ajung în public din cauza lipsei de securitate și de restricționare a accesului, acest lucru nu numai că poate să submineze spiritul de echipă, ci și să ducă la consecințe mai drastice, cum ar fi posibile atacuri cibernetice, amenzi din partea autorităților de reglementare pentru nerespectarea protecției datelor și procese din partea angajaților afectați.
Potrivit cercetării, mai puţin de jumătate (43%) dintre angajaţi verifică periodic şi modifică drepturile de acces pentru documentele partajate sau serviciile de colaborare pe care le folosesc, scrie ziaruldeiasi.ro.
Specialiştii consideră că, ori de câte ori cineva părăseşte compania sau trece într-un alt departament din cadrul aceleiaşi companii, este esenţial să le fie anulat imediat accesul, în caz contrar, se creează riscuri pentru organizaţie şi pentru angajaţi. “Aceasta face parte dintr-o problemă mai mare, denumită “dezordine digitală”, ce reprezintă proliferarea necontrolată şi partajarea fişierelor de lucru şi a documentelor care sunt păstrate fără măsurile de precauţie necesare. Lipsa procedurilor şi a politicilor pentru a reglementa ordinea digitală ar putea duce la o disipare a responsabilităţii şi la o indiferenţă generală în rândul angajaţilor cu privire la fluxul de documente – în interiorul şi în afara companiei”, se arată în raport.
Un alt studiu realizat de Kasperky Lab și publicat în luna mai a descoperit că un utilizator din trei (32,3%) nu știe cum își poate proteja viața personală în mediul online, scrie start-up.ro.
Această lipsă de control față de problemele de confidențialitate digitală, denumită extenuare produsă de datele private online, conduce deseori la publicarea unui exces de informații pe rețelele de socializare și la ignorarea riscurilor inerente de securitate. Cu toate acestea, acum nu este cel mai bun moment pentru a lăsa garda jos – o atitudine superficială față de viața privată ar putea să vă facă o pradă ușoară pentru infractorii cibernetici.
Într-o perioadă în care nouă din zece persoane (89,3%) intră online de mai multe ori pe zi, Internetul a devenit esențial pentru viața modernă. Acest lucru a făcut ca păstrarea sub control a tuturor informațiilor private să devină o provocare extraordinară pentru utilizatori.