Peste o treime dintre utilizatorii de Internet şi-ar vinde datele personale unor străini
Mai mult de o treime dintre utilizatorii de Internet ar accepta bani în schimbul acordării de acces total unor necunoscuți la datele lor personale, arată un studiu Kaspersky Lab.
Peste jumătate dintre utilizatorii de Internet (56%) consideră că păstrarea dreptului la intimitate absolută în lumea digitală modernă este imposibilă, în timp ce mai mult de o treime dintre aceştia ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private, reiese din rezultatele unei noi cercetări realizată de Kaspersky Lab, dată publicităţii vineri, scrie ZiuadeCluj.
Documentul arată că unul din cinci respondenţi (18%) şi-ar sacrifica viaţa privată şi ar comunica datele dacă ar primi ceva gratuit, iar peste o treime (39%) ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private.
Studiul Kaspersky Lab relevă, totodată, că peste un sfert (26%) dintre cei chestionaţi şi-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimţământul lor, în timp ce aproape o treime (31%) se găsesc în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 24 ani. Tot legat de accesarea datelor personale de către alte persoane, cercetarea de specialitate arată că 36% dintre respondenţi sunt stresaţi din acest motiv, iar procentul creşte la 42% în rândul persoanelor din categoria de vârstă 16-24 ani.
Compania arată că datele comunicate de bună voie online s-ar putea să aibă efecte greu de imaginat, distrugând reputaţii şi cariere. Devine tot mai frecventă situaţia în care angajatorii şi potenţialii angatori caută pe platforme social media, cum ar fi LinkedIn, Instagram şi Facebook, pentru a verifica dacă personalul şi candidaţii au o reputaţie bună şi nu aduc prejudicii companiei. Angajaţii înşişi trebuie, de asemenea, să fie atenţi să nu dezvăluie prea mult despre ei şi despre locurile lor de muncă pe reţelele de socializare. Într-adevăr, cifrele de la Career Builder4 arată că 57% dintre angajatori au găsit în social media conţinut care i-a determinat să nu angajeze un candidat, iar o treime (34%) au mustrat sau au concediat un angajat din cauza conţinutului postat online, menționează Mediafax.
Consecințele negative precum stresul și, pierderile financiare suferite de 21% dintre respondenți și mesajele spam care au afectat 25% dintre respondenți vin în ciuda faptului că mulți dintre noi luăm măsuri de protecție a datelor personale.
62% dintre persoane îşi protejează dispozitivele cu o parolă pentru a păstra confidenţialitatea informaţiilor. O treime (35%) verifică şi modifică periodic setările de confidenţialitate pe dispozitivele, serviciile şi aplicaţiile pe care le utilizează (ajungând la 42% dintre persoanele din categoria de vârstă 16-24 de ani şi la puţin peste un sfert (28%) dintre cei de peste 55 de ani); un sfert (25%) îşi acoperă camerele web pentru ca datele lor să rămână private, iar unul din cinci bărbaţi (21%) criptează datele, comparativ cu doar una din zece (11%) femei.