HomeStiriSecuritate ITGuvernul României lansează 1911: Un număr unic de urgență pentru atacurile cibernetice
tehnologia-de-imitare-a-vocii-care-poate-pacali-sistemele-de-recunoastere-vocala

Guvernul României lansează 1911: Un număr unic de urgență pentru atacurile cibernetice

problemele-de-securitate-care-pot-aparea-in-cazul-unei-aplicatii-de-imitare-a-vociiGuvernul României va lansa, pe 2 mai, prin intermediul Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) un număr unic de urgență, 1911, pentru raportarea atacurilor cibernetice.

Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Alexandru Petrescu, a anunțat miercuri, 24 aprilie, în cadrul unei conferințe de presă lansarea, la data de 2 mai, „prin Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) un număr unic 1911, apelabil din toate rețelele, la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin call center o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere.

Ministrul Comunicaţiilor a precizat, de asemenea, că atacurile cibernetice prejudiciază anual economia globală cu 400 miliarde de euro. În plus, impactul economic al criminalităţii cibernetice a crescut de cinci ori din 2013 până în prezent şi este considerată o provocare pentru securitatea internă a Uniunii Europene (UE). Totodată, în Europa, peste 50% din cetăţeni se consideră neinformaţi privind ameninţările cibernetice, scrie economica.net.

În România educaţia digitală în domeniul securităţii informaţiilor continuă să fie deficitară. În anul 2018, România a fost atât generatoare de incidente de securitate cibernetică, cât şi ţintă, riscul fiind evaluat la nivel mediu, iar tendinţa fiind crescătoare. Prin acest nou serviciu guvernamental încurajăm în mod special notificarea infromaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM sau a cetăţenilor care sunt adesea afectaţi”, a afirmat Petrescu, conform mediafax.ro.

Totodată, Alexandru Petrescu a transmis că „Guvernul încurajează semnalarea tuturor incidentelor de securitate cibernetică de tip scam/phishing, fraude – vishing, fraudă cu suport tehnic fals, fraudă cu vouchere, fraudă cu bilete de avion, etc”.

Programul call center-ului va fi de luni și până vineri, între orele 06.00 și 22.00, menționează profit.ro.

În plus, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu, a anunțat și creşterea gradului de digitalizare la nivel naţional. Potrivit unui acord semnat între Ministerul Comunicaţiilor şi Ministerul de Interne, cartea de identitate, paşaportul, permisul de conducere şi înmatricularea maşinilor vor fi făcute online, scrie adevarul.ro.

Este în curs de semnare contractul de finanţare pentru un alt proiect cu impact pentru cetăţeni, respectiv: hub-uri de servicii, moduri de furnizare de servicii electronice dezvoltat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne având ca obiectiv consolidarea, securizarea şi creşterea disponibilităţii accesului la serviciile, informaţiile, datele pe care structurile MAI le oferă cetăţenilor, mediului guvernamental şi mediului privat, respectiv aplicaţiile pentru eliberarea documentelor şi plata online a taxelor aferente în vederea obţinerii a patru documente extrem de necesare vieţii şi activităţii noastre de zi cu zi şi aici mă refer la: cartea de identitate, permisul de conducere, paşaportul şi înmatricularea auto.“, a precizat Alexandru Petrescu.

Share With: