HomeStiriSecuritate ITBreșă de securitate: Informațiile a proape 6 milioane de carduri au fost afectate
bresa-de-securitate-informatiile-a-proape-6-milioane-de-carduri-au-fost-afectate

Breșă de securitate: Informațiile a proape 6 milioane de carduri au fost afectate

bresa-de-securitate-informatiile-a-proape-6-milioane-de-carduri-au-fost-afectateCompania Dixons Carphone, cel mai mare retailer din Marea Britanie, a recunoscut că a fost victima unui atac cibernetic ce a afectat 5,8 milioane de carduri şi datele personale a 1,2 milioane de persoane.

Dixons Carphone anunţă că a fost victima unui atac cibernetic care a început încă din luna iulie a anului trecut. A avut loc „o încercare de a compromite” 5,8 milioane de carduri de credit şi de debit, însă doar datele de pe 105.000 de carduri ce nu aveau protecţie specială, au fost afectate, transmite compania, conform Mediafax

Hackerii au încercat să obţină acces la unul dintre sistemele de procesare ale magazinelor Currys PC World şi Dixons Travel.

Un purtător de cuvânt al Centrului Naţional pentru Securitate Cibernetică a anunţat că „lucrează împreună cu Dixons Carphone şi alte agenţii pentru a înţelege cum a afectat acest atac oamenii din Marea Britanie şi pentru a oferi consultanţă”.

Dixons Carphone a precizat că nu au existat dovezi care să arate că oricare dintre carduri ar fi fost folosite fraudulos după producerea breșei, precizează bbc.com.

Incidentul este unul foarte serios deoarece informațiile cardurilor bancare au fost compromise, nu doar cele persoanale precum numele și adresele de e-mail. Vestea bună este că nu au existat dovezi de fraudă pentru nici unele dintre cardurile înregistrate.

Cu toate acestea, compania nu a precizat de ce abia acum a publicat informațiile despre breșă și dacă aceasta are legătură cu o altă breșă de securitate din 2015.

De asemenea, compania are noroc că incidentul a avut loc înainte ca regulile GDPR să intre în vigoare, altfel ar fi avut de plătit amenzi mai mari.

 

 

 

Share With: