HomeStiriBusiness & TehnologieBăncile din Africa de Sud testează securitatea biometrică pentru bancomate
bancomat

Băncile din Africa de Sud testează securitatea biometrică pentru bancomate

bancomatFirst National Bank (FNB) din Africa de Sud a lansat o nouă funcție Tap-and-PIN pentru bancomatele sale. Alte bănci încă lucrează la introducerea de noi tehnologii printre care securitatea biometrică.

Noul sistem folosește tehnologia NFC (near-field communication) pentru a detecta cardurile, permițând clienților să retragă bani și să efectueze alte tranzacții fără a introduce cardul în bancomat, scrie businessinsider.co.za.

În total, 100 de astfel de bancomate au fost așezate în magazine din întreaga țară. FNB vrea să implementeze această funcție pentru 50% dintre bancomatele sale până la sfârșitul lui 2019.

Spre deosebire de tranzacțiile contactless din magazine, bancomatele cer introducerea codului PIN indiferent de suma retrasă din bancomat, așa că clienții sunt asigurați cu privire la securitatea acestora.

Funcția Tap-and-PIN implementată de FNB permite utilizatorilor să retragă bani prin atingere cardului contactless de cititorul NFC. Clienții altor bănci nu pot folosi această nouă funcție la bancomatele FNB, conform mybroadband.co.za.

Absa, Standard Bank și Nedbank au fost întrebate care sunt planurile pentru îmbunătățirea funcționalității bancomatelor. Absa a precizat că investighează, pe lângă cardurile contactless și funcția Tap-and-Pin, introducerea de bancomate biometrice pentru reducerea sau protecția împotriva fraudelor. Pierre Bornman, purtător de cuvânt al băncii a spus: „Analizăm și noi mecanisme de prevenire și reducere a riscurilor asociate cu tranzacțiile ATM.”

Un purtător de cuvânt al Nedbank a spus că banca lucrează la introducerea de noi tehnologii pentru bancomate menite să îmbunătățească experiența utilizatorilor, incluzând funcționalitatea biometrică. Nedbank a confirmat că cererea de numerar continuă să crească în Africa de Sud.

Standard Bank a declarat că mereu caută noi oportunități de a implementa noi funcționalități benefice pentru clienți, dar nu a dat multe detalii legate de planurile de viitor. Banca a observat, de asemenea, o creștere a tranzacțiilor la bancomate. În plus, Standard Bank a lucrat ultimii ani la remedierea problemei reprezentate de skimming.

Share With: