Magazinele folosesc inteligența artificială pentru a reduce furturile
Un magazin din Washington, SUA, compară imaginile clienților obișnuiți cu imaginile dintr-o bază de date cu hoți cunoscuți.
Un client al magazinului Jacksons Food Store din Washington, SUA, a fost surprinsă să afle că magazinul pe care îl frecventează testează un sistem tehnologic de ultimă generație care, înainte de a intra în magazin, va compara imaginea ei cu imagini ale unor suspecți de furt, scrie securityinfowatch.com.
Astfel, o cameră amplasată la intrarea în magazin va face o poză clientului și va folosi inteligența artificială pentru a decide dacă această imagine se potrivește cu oricare din imaginile din baza de date cu hoți cunoscuți deținută de magazin.
Denise Diharce spune că se încalcă intimitatea clienților deoarece aceștia ar trebui să fie anunțați dacă poza lor este comparată cu a infractorilor.
Un purtător de cuvânt al magazinului, Russ Stoddard a declarat că sistemul va funcționa între orele 8 seara și 6 dimineața, dar în acest moment sistemul nu a fost pus în funcțiune. A fost dezactivat după ce a fost testat în luna iunie, dar când va fi din nou pornit, un semn din fața magazinului va anunța clienții că este folosită tehnologia de recunoaștere facială și un difuzor le va cere clienților să privească spre cameră. Ușa nu se va deschide dacă persoana poartă o mască sau dacă a fost surprinsă înainte furând din magazin.
Dar verificarea persoanelor care intră în magazin s-ar putea să nu fie eficientă în cazul hoților necunoscuți. Nu ar putea preveni intrarea unei persoane care intenționează să fure și care nu se află în baza de date.
Jacksons Food Store este doar un mic magazin care a apelat la inteligența artificială, dar și lanțul de supermarketuri Walmart apelează la inteligența artificială cu scopul de a reduce furturile la ieșirea din magazin, conform pymnts.com.
Camerele care folosesc inteligența artificială au fost implementate în peste 1.000 de magazine acum doi ani de zile, iar de atunci Walmart a obținut rezultate pozitive. Pierderile au fost reduse în magazinele în care au fost adăugate aceste camere.
Astfel, inteligența artificială trece de la teorie la practică și este valabilă și pentru domeniul de retail. Prin încorporarea tehnologiei de recunoaștere vizuală cu inteligența artificială în modelul lor de afacere, lanțuri de magazine precum Neiman Marcus, IKEA, H&M și altele folosesc telefoanele mobile și inteligența artificială pentru a oferi servicii avansate clienților. Aceste servicii includ căutări vizuale, hiper-personalizarea și o legătură mai puternică între magazinul online și cel fizic.
În plus, pentru a preveni furtul de obiecte cu o valoare mare, precum hainele și electronicele, vânzătorii pot atașa de acestea etichete RFID care pot fi eliminate la casă. Tehnologia RFID înlocuiește codurile de bare tradiționale cu etichete „inteligente” care comunică cu un cititor electronic pentru a urmări produsele. Dacă eticheta nu este eliminată la casă, o alarmă de securitate se declanșează când clientul vrea să iasă din magazin. Pe lângă prevenirea pierderilor, obiectele care au o etichetă RFID permit managerilor de magazine să urmărească produsele în timp real, oferind informații precum momentul în care este nevoie să se comande un nou stoc, scrie briefcam.com.