HomeStiriSecuritate ITPeste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate la 1911
Peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate la 1911

Peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate la 1911

Peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate la 1911Directorul Centrului Național de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a precizat, marți, că peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate, până în prezent, la numărul unic 1911.

Peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate, până în prezent, la numărul unic 1911, de patru ori peste media anuală, potrivit datelor oficiale prezentate, marți, de Cătălin Aramă, directorul general al Centrului Național de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică (CERT-RO). „Numărul 1911 este al doilea număr unic scurt existent în lume, după Israel, unde puteți primi consiliere în urma incidentelor de securitate cibernetică și unde este bine să raportați aceste incidente, pentru că, prin aceste raportări, se pot crea tipuri de alerte ce pot ajuta utilizatorii. De asemenea, 1911 este primul call center din Europa, cu număr unic apelabil din toate rețelele. De la lansarea numărului unic 1911 și până în prezent au fost raportate peste 500 de incidente de securitate cibernetică, de patru ori peste media anuală obișnuită. Cele mai multe apeluri au provenit din zona cetățenilor, în condițiile în care peste 80% dintre computerele personale nu sunt protejate corespunzător împotriva amenințărilor cibernetice“, a declarat Cătălin Aramă, în cadrul unei conferințe de specialitate, scrie Agerpres, citat de profit.ro.

Numărul 1911 este al doilea număr unic scurt existent în lume, după Israel, unde puteţi primi consiliere în urma incidentelor de securitate cibernetică. Este primul call center din Europa, cu număr unic apelabil din toate reţelele. De la lansarea numărului unic 1911 şi până în prezent au fost raportate peste 500 de incidente de securitate cibernetică, de patru ori peste media anuală obişnuită. Cele mai multe apeluri au provenit din zona cetăţenilor, în condiţiile în care peste 80% dintre computerele personale nu sunt protejate corespunzător împotriva ameninţărilor cibernetice”, a declarat Cătălin Aramă, directorul CERT-RO, precizează europalibera.org.

Din numărul total de raportări la numărul unic, 46% dintre atacurile cibernetice au vizat vulnerabilităţi, iar 33% elemente de fraudă, precum fraudă financiară, phishing sau vishing. De asemenea, 7% din totalul mesajelor preluate la 1911 s-au referit la conţinut abuziv, din care cele mai semnificative au vizat: mesaje spam, sextortion, suspiciuni vizând compromiterea unor date cu caracter special sau personal, conform datelor CERT-RO, citate de Agerpres.

În acelaşi timp, dintre resursele compromise (raportate în procent de 7%), cele mai semnificative au făcut referire la site-uri web, sisteme/reţele, aplicaţii/servicii, în timp ce alte 7% dintre raportări au vizat colectarea informaţiilor cu caracter personal.

Referitor la proiectul ”Enhanced National Cyber Security Services and Capabilities for Interoperability – eCSI”, şi care s-a finalizat la doi ani de la demararea acestuia, directorul general al CERT-RO a precizat că rezultatele înregistrate reprezintă creaţia unei comunităţi de experţi în domeniu şi nu numai.

Numărul unic 1911 destinat raportării incidentelor de securitate cibernetică va fi extins şi la nivel european, a declarat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, Ionuţ-Valeriu Andrei, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), conform adevarul.ro.

Vreau să felicit echipa CERT-RO pentru finalizarea şi implementare proiectului eCSI. Asigurarea securităţii cibernetice reprezintă unul dintre pilonii fundamentali ai funcţionării unui stat şi, din ce în ce mai evident, unul dintre pilonii fundamentali ai securităţii în Uniunea Europeană (…) În contextul ameninţărilor cibernetice, CERT-RO a înfiinţat un call center care funcţionează 24 de ore din 24, şapte zile din şapte, ca unul dintre obiectivele stabilite prin proiectul eCSI, cu finanţare europeană. La data de 2 mai 2019, cu sprijinul Ministerului Comunicaţiilor, a devenit operaţional numărul unic 1911 cu apelare din toate reţelele, unde pot fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoane fizice, juridice şi instituţii publice. Mai mult decât atât, numărul alocat acestei structuri a fost special gândit pentru a fi uşor de reţinut şi utilizat şi intenţionăm extinderea lui la nivel european“, a afirmat Andrei.

Share With: