HomeStiriSecuritate Fizica3 moduri de a proteja persoanele în vârstă de fraudă

3 moduri de a proteja persoanele în vârstă de fraudă

Abuzul persoanelor în vârstă, fie că este fizic, emoțional sau financiar, a devenit un fenomen din ce în ce mai frecventat.

Organizația Națiunilor Unite a desemnat data de 15 iunie drept Ziua Mondială de Avertizare a Abuzului Bătrânilor. Astfel, în luna iunie, Departamentul de Justiție, Justiție, a înființat o forță  Transnațională de Luptă Împotriva Fraudei, în Statele Unite ale Americii. Acesta reunește multe agenții guvernamentale, inclusiv Biroul Federal de Investigații și Serviciul de inspecție poștală din S.U.A., pentru a combate frauda care vizează seniorii americani.

Cu toate acestea, copiii, adulți și alți membri ai familiei ar trebui să ia măsuri pentru a păstra siguranța celor în vârstă, un proces dificil, având în vedere sensibilitatea de a vorbi despre bani și despre îmbătrânire.

“Este într-adevăr nevoie tot ajutorul pe care îl putem primii”, spune Marguerita Cheng, planificator financiar certificat și CEO al Blue Ocean Global Wealth și membru al Comitetului de Prevenire a Abuzului în DC.

Unul din zece adulți din SUA, în vârstă de 60 de ani sau mai în vârstă, se confruntă cu o formă de abuz în fiecare an, potrivit unui studiu citat de Biroul de Responsabilitate al Guvernului S.U.A. Abuzul poate fi fizic, emoțional sau financiar, iar oricine de la îngrijitori la criminali poate fi responsabil, relatează barrons.com

Adulții mai în vârstă sunt în mod deosebit expuși riscului din mai multe motive, spune Cheng. Modificările legate de vârstă sau din cauza medicamentelor pot face persoanele în vârstă mai vulnerabile. Tehnologia oferă noi canale de exploatare, iar infractorii recunosc aceste oportunități.

Datele recente de la Comisia Federală pentru Comerț au constatat că persoanele de 60 de ani și peste aveau de aproximativ cinci ori mai multe șanse decât persoanele mai tinere să piardă bani pe escrocherii de asistență tehnică – pe baza plângerilor depuse – chiar dacă erau mai puțin probabil să piardă bani în multe alte tipuri de fraudă.

Așadar, mai jos sunt prezentate 4 moduri prin care putem ajuta persoanele în vârstă să nu cadă pradă escrocheriilor.

        1. Oferiți ajutorul vostru

Deoarece abuzul și frauda pot proveni de oriunde, este bine să puneți controale și balanțe în loc. De exemplu, mulți dintre clienții vârstnici al lui Cheng solicită declarații duplicate pentru copiii lor adulți, permițându-i să vadă activitatea contului, dar să nu facă schimbări și să îi invite să participe la întâlnirile de planificare.

“Vorbim despre asta ca având un set suplimentar de ochi și urechi”, spune Cheng, menționând că aceasta poate fi, de asemenea, o măsură bună în cazul în care un părinte în vârstă se confruntă cu probleme de sănătate sau are nevoie de ajutor din alte motive.

          2. Stabiliți garanții suplimentare

Tehnologia a deschis noi căi de fraudă, dar tot aceasta poate ajuta și la introducerea unor parametri în jurul utilizării contului și a activității suspecte. Majoritatea băncilor, emitenților de carduri de credit și alte companii de servicii financiare oferă instrumente de securitate care informează utilizatorii despre noua activitate de conectare, cheltuieli neobișnuite, facturi neachitate și solduri reduse.

     3. Dați-le un sfat important

Criminalii au creat scheme elaborate pentru sifonarea banilor sau trișarea oamenilor pentru a le oferi bani, dar unul dintre cele mai frecvente canale de fraudare a persoanelor în vârstă este în continuare telefonul.

“Cea mai comună situație pe care o vedem este aceea că oamenii împărtășesc informații”, spune Wyner. Serviciul de Venituri Interne, Administrația de Securitate Socială și alte agenții guvernamentale nu contactează persoane prin telefon. Orice apel de la cineva care se pretinde a fi cu ei este probabil o fraudă.

Deși băncile, companiile de cărți de credit și alte instituții pot contacta deținătorii de cont, în general nu solicită detalii privind contul în apelurile pe care le inițiază.

Astfel, puteti oferii persoanelor în vârstă un sfat relativ simplu: dacă primiți un apel, nu împărtășiți informații personale. Închideți telefonul și contactați instituția financiară.

 

Share With: