HomeStiriBusiness & TehnologieDe ce este importantă supravegherea biometrică pentru sectorul de transport
viitorul-supravegherii-video-depistarea-automata-a-hotilor-cu-ajutorul-camerei-video

De ce este importantă supravegherea biometrică pentru sectorul de transport

viitorul-supravegherii-video-depistarea-automata-a-hotilor-cu-ajutorul-camerei-videoIdentificarea biometrică ar putea fi un factor important pentru supravegherea video a aeroporturilor și gărilor când vine vorba de protejarea călătorilor.

Alexander Belyaev, Technical Director al NNTC, discută despre importanța supravegherii video împreună cu identificarea biometrică în sectorul de transport pentru protejarea publicului. În zilele noastre există foarte puține locuri publice aglomerate care nu au montate camere standard de supraveghere video și prin urmare sisteme de supraveghere video. Acestea ajută la monitorizarea și investigarea incidentelor dar, din păcate, nu joacă un rol important sau chiar de loc nu ajută la prevenirea lor. De aceea, în ultimii ani, s-a văzut o dezvoltare a soluțiilor de analiză video care pot efectua diverse identificări de incidente, persoane sau comportamente neadecvate, scrie intelligentcio.com.

Până în 2019, recunoașterea facială a devenit mai sofisticată și mai de încerdere pentru aplicațiile industriale. Poate fi numită recunoașterea persoanei deoarece recunoaște modul de a merge și hainele purtate. Sistemele de supraveghere video alimentate de identificare biometrică au parte de o creștere uriașă. Această tehnologie poate fi folosită în multe sectoare și pentru diferite situații. Spre exemplu, instituțiile financiare folosesc biometria pentru autentificarea clienților, iar magazinele o folosesc pentru a oferi publicitate personalizată și pentru a se apăra de hoți.

În plus, nu există un sistem care să înlocuiască identificarea biometrică în domeniul siguranței publice. Spre exemplu, persoanele aflate în lista de persoane primejdioase pot fi identificate în timp real dacă se află pe aeroport sau într-o gară. Multe țări fac excepții în legislație pentru procesarea de informații biometrice care necesită permisiunea utilizatorului când vine vorba de securitatea transporturilor, lupta împotriva terorismului și căutarea infractorilor.

Scopul identificărilor biometrice nu este doar de a recunoaște corect fața ci să verifice pe loc, în condițiile de iluminare prezente, și să genereze o alertă dacă persoana autentificată se regăsește pe lista de persoane căutate de autorități pentru infracțiuni sau care au fost date dispărute.

În Emiratele Arabe Unite se găsesc astfel de camere mai peste tot și ar putea fi folosite pentru identificări biometrice, însă se confruntă cu mai multe probleme. Prima dintre acestea este numărul de persoane care folosesc mijloacele de transport, numărul acestora ajungând la sute de mii în fiecare zi. Infrastructura necesită astfel mii de camere și optimizarea ei pentru a funcționa cât mai bine. Cea din urmă provocare constă în integrarea soluții în infrastructura deja existentă a agențiilor statului. În plus, ar fi necesară montarea camerelor în locuri care au fost deja construite, respectând cerințele pe care le impune identificarea biometrică.

Acest tip de identificare biometrică este diferit de cel în care pasagerii folosesc o linie specială de verificare a securității pe aeroport, care presupune recunoașterea facială sau a amprentei pentru a permite pasagerului să treacă mai repede de controlul de securitate. Însă atâta vreme cât nu este folosit în alte scopuri, nu pune în pericol intimitatea pasagerilor și ajută la asigurarea securității pasagerilor.

În viitorul apropiat am putea să ne urcăm la bordul unui avion aproape de pe orice aeroport american fără a fi nevoiți să arătăm pașaportul nimănui. Întregul proces ar consta în verificarea feței cu ajutorul recunoașterii faciale la punctul de securitate și la poarta de îmbarcare. Aceasta trebuie să se potrivească cu poza din pașaport. Deja o parte din aeroporturile din Statele Unite, 17 la număr, au implementat un astfel de sistem, care face parte din programul Biometric Exit al Autorității Vamale din SUA, conform cnet.com.

Agenția plănuiește să implementeze acest sistem în 97% dintre călătoriile internaționale până în 2021. Transportation Security Agency și Liniile aeriene testează camere de recunoaștere a feței, ceea ce ar putea face ca într-o bună zi acest proces să fie realizat fără a interacționa cu alți oameni.

Însă oamenii de știință au demonstrat că algoritmii de recunoaștere facială au erori care variază în funcție de genul de rasa unei persoane, ceea ce înseamnă că unele persoane ar putea trece prin măsuri suplimentare de verificare mai mult ca altele. O altă îngrijorare este legată de faptul că informațiile colectate de sistemele de recunoaștere facială ar putea urmări o persoană la nesfârșit dacă înregistrările sunt păstrate pe termen nelimitat.

CBP spune că tehnologia de recunoaștere facială are potențialul de a face călătoriile mai confortabile și mai sigure deoarece creează un model digital unic ție. CBP a fost criticată, însă, pentru că ar fi folosit tehnologia de recunoaștere facială fără o perioadă de probă pentru public. CBP spune că programul nu este menit să supravegheze cetățenii și că respectă legea, cetățenii pot alege să nu participe, iar agenția nu păstrează imaginile pentru mult timp.

Share With: