HomeStiriBusiness & TehnologieCum pot fi folosite sisteme de notificare în masă în caz de urgență

Cum pot fi folosite sisteme de notificare în masă în caz de urgență

Sistemele de notificare în masă în caz de urgență trebuie să respecte anumite reguli pentru a putea fi eficiente în cazul producerii unui dezastru sau al unui incident de securitate.

Situațiile de urgență sunt imprevizibile, dar sistemele de notificare în masă în caz de urgență nu ar trebui să fie așa. Acestea pot fi folosite pentru a anunța angajații să oprească computerele în cazul unui atac ransomware, să anunțe anumiți lucrători când apar condiții meteo extreme sau anunțuri importante în timpul unui incident armat, iar sistemul folosit trebuie să fie exact, rapid și de încredere, scrie securityinfowatch.com.

Sistemele de notificare în caz de urgență trebuie să fie de încredere și actualizate pentru a face față tuturor situațiilor de urgență care pot apărea. Așa că sistemele de notificare în masă în caz de urgență trebuie să aibă cinci capacități importante.

Acestea sunt:

– Posibilitatea de a transmite notificări bazate pe informațiile transmise de dispozitivele conectate la internet și senzorii conectați la internet.

– Transmiterea mesajelor trebuie să fie un proces care să aibă un parcurs care la final să prevină alertele false.

– Integrarea cu departamentul IT și procesele informatice de business. Asta pentru că amenințările s-au extins dincolo de situațiile de urgență.

– Oferirea unei comunicări în două sensuri, care să permită celor care primesc alerta să răspundă la ea.

– Notificări automate. Un sistem automat de notificări ar trebui să identifice cu exactitate cine trebuie să primească notificările, ce trebuie să scrie în mesaj, când să fie livrat și când este necesară o intensificare a notificărilor.

Recent, pe insula Hawaii a avut loc un incident, în care, un angajat al Hawaii Emergency Management Agency a declanșat din greșeală o alertă de rachetă balistică. Acest incident a generat discuții legate de transmiterea alertelor în caz de urgență, scrie securitymagazine.com.

Printre întrebările care se pun se numără: când sunt prea multe alerte? când este momentul potrivit pentru a declanșa o alertă? ce zonă geografică ar trebui acoperită pentru a se asigura că mesajul ajunge la toate persoanele care ar putea fi afectate?

Organizațiile de toate mărimile continuă să folosească notificările în masă, care nu se limitează doar la notificările în caz de urgență.

„Comunicarea trebuie să fie clară, concisă și exactă, chiar dacă situația este în continuă schimbare și evoluție”, spune James DeMeo, fondator, președinte și CEO al Unified Sports and Entertainment Security Consulting.

Dar există și provocări. Tehnologia nu doar evoluează constant ci și preferințele oamenilor pentru diverse metode de comunicare. Rick Wimberly, președinte al Galain Solutions, spune că organizațiile nu trebuie să folosească neapărat toate mijloacele de comunicare disponibile, ci doar pe cele necesare în mod inteligent pentru ca oamenii să răspundă la mesaje.

O altă provocare este actualizarea continuă a datelor de contact.

Cele mai bune practici referitoare la anunțurile făcute în caz de urgență înseamnă o bună cunoaștere a nevoilor organizației, o înțelegere deplină a motivelor pentru care este folosită notificarea în masă, folosirea de mai multe canale de comunicare, susținerea mecanismelor deja existente, dezvoltarea de proceduri adecvate pentru fiecare organizație în parte. De asemenea, mai este importantă aprobarea modului de funcționare a notificărilor de către cei din conducere și pregătirea pentru situațiile de urgență.

Share With: