Un atac cibernetic major a vizat o bancă din Malta
„Bank of Valletta” a declarat că și-a reluat activitatea după ce miercuri a fost ținta unui atac cibernetic major.
Banca și-a închis toate operațiunile, miercuri dimineața, după ce hackerii i-au spart sistemele și au mutat 13 milioane de euro în conturi străine, scrie timesofmalta.com.
Serviciile băncii au fost reluate ca urmare a unei testări riguroase a sistemului IT al băncii realizate în noaptea de miercuri spre joi și care au avut rezultate bune. Clienții au putut din nou să folosească ATM-urile, serviciul de internet banking, mobile banking și efectuarea de plăți cu cardul. Transferurile de bani către alte bănci este singurul serviciu care nu a fost încă activat.
Banca și-a reasigurat clienții că depozitele și conturile lor nu au fost afectate de atacul cibernetic.
Joseph Muscat, prim ministrul din Malta, a declarat parlamentului că atacul a fost detectat la scurt timp după începutul zilei de lucru și a implicat atacatori din alte țări care au încercat să transfere 13 milioane de euro către diverse bănci răspândite în Marea Britanie, SUA, Republica Cehă și Hong Kong, relatează theregister.co.uk.
Banca suspendat atunci toate serviciile, chiar și cele de e-mail și a dezactivat până și site-ul online.
Astfel de atacuri asupra băncilor nu sunt singurele. Recent, în România, ING Bank a fost ținta unui atac DDoS care a afectat temporar, joi, 17 ianuarie, serviciile de online banking ale băncii, conform securityportal.ro.