Symantec vinde SSL Security pentru aproape un miliard de dolari
DigiCert, cumpărătorul SSL Security, speră că poate convinge dezvoltatorii de browsere să continue să aibă încredere în certificatele SSL.
Dezvoltatorii de browsere, inclusiv Google, au întrebat despre modul în care Symantec a emis certificate SSL, și a amenințat că nu le va mai recunoaște, o mișcare care poate afecta clienții Symantec și îngrijora utilizatorii site-urilor web care folosesc aceste certificate, scrie csoonline.com.
Acum Symantec a vândut afacerea pentru emiterea de certificate către DigiCert pentru 950 de milioane de dolari și 30% din acțiunile comune de capital, lăsând DigiCert să implementeze planuri care să rezolve problemele legate de procedurile de emitere a certificatelor.
Afacerea Symantec include emiterea de certificate de securitate Secure Sockets Layer/Transport Layer Security (SSL/TLS), pe care Symantec a achiziționat-o de la VeriSign în 2010 pentru 1,28 miliarde de dolari. Unitatea de business mai include certificate SSL/TLS vândute sub numele Thawte, GeoTrust și RapidSSL, scrie eweek.com.
DigiCert a fost achiziționat de firma Thoma Bravo and TA Associates în august 2015. Thoma Bravo este cea care a vândut Blue Coat, care a fost achiziționat de Symantec în iunie 2016 cu 4,65 miliarde de dolari.
Înainte de vânzarea afacerii cu certificate, Symantec era al treilea cel mai mare furnizor de certificate SSL după Comodo și IdenTrust, cu 14% cotă de piață și cu certificate care rulează pe 5,5% dintre domeniile de internet, scrie bleepingcomputer.com.
DigiCert era pe locul șase cu 2,2% cotă de piață și cu certificate pe 0,9% dintre site-urile de internet. Pe de altă parte, DigiCert are o prezență mai mare pe piața IoT, unde certificatele SSL sunt deseori folosite la criptarea traficului dintre dispozitive inteligente și serverele producătorilor.
Până la sfârșitul lui 2018, Google plănuia să elimine toate certificatele SSL emise de Symantec deoarece împreună cu inginerii de la Mozilla a descoperit că 30.000 de certificate au fost emise greșit de companie către persoane sau entități greșite.
Google a impus condiția ca Symantec să emită certificatele prin intermediul unui furnizor terț începând cu decembrie 2017 pentru a rămâne pe piață. Symantec putea să reconstruiască afacerea de emitere a certificatelor SSL de la zero, dar a decis să o vândă.