Securitate în mediul online a persoanelor peste 55 de ani
Cea mai recentă cercetare realizată de Kaspersky Lab și B2B International ridică semne de întrebare în legătură cu siguranța persoanelor cu vârste de peste 55 de ani în mediul online.
Rezultatele studiului, reunite în raportul “Maturi și mai înțelepți? O privire asupra amenințărilor cu care se confruntă persoanele de peste 55 de ani în mediul online” demonstrează că această categorie de vârstă poate acționa imprudent în mediul online și cade adesea pradă fraudelor, scrie Agora.ro.
Rezultatele sunt îngrijorătoare pentru că cercetarea, care a vizat 12.546 de utilizatori de Internet din toată lumea, sugerează că generația în vârstă este o țintă atractivă pentru infractorii cibernetici. Când sunt online, mulți dintre cei de peste 55 de ani fac cumpărături, intră în contul de online banking și iau legătura cu cei dragi, fără să se protejeze de acțiunea infractorilor cibernetici.
În ciuda faptului că această categorie de vârstă tinde să-și instaleze un program de securitate pe computere, este mai puțin probabil să-și protejeze și dispozitivele mobile sau să-și schimbe comportamentul în mediul online, pentru a fi în siguranță. De exemplu, seniorii folosesc setări stricte de confidențialitate în social media și în browserele lor mai puțin decât alte categorii de vârstă (30% versus 38%). De asemenea, este mai puțin probabil ca aceștia să folosească funcțiile de securitate pe care le au dispozitivele lor (cum ar fi localizarea dispozitivului) sau VPN (28% și 10%, comparativ cu 42% și 16%, dintre utilizatorii de toate vârstele).
Generația în vârstă folosește Internetul pentru multe aspecte ale vieții lor – ceea ce îi face mai vulnerabili în fața infractorilor cibernetici, dacă vor continua să intre online fără a-și lua măsuri de precauție. Seniorii folosesc Internetul pentru comunicarea cu cei dragi – 94% dintre persoanele de peste 55 de ani trimit e-mail-uri cu regularitate. De asemenea, folosesc mediul online pentru a rezolva diverse probleme cotidiene. Acest grup tinde într-o mai mare măsură să facă tranzacții financiare pe Internet: 90% dintre ei fac cumpărături și tranzacții bancare online (comparativ cu o medie de 84% dintre utilizatorii din toate categoriile de vârstă).
Cu toate acestea, doar jumătate dintre persoanele de peste 55 de ani (49%) sunt îngrijorate de riscurile existente atunci când cumpără produse online, iar vasta majoritate (86%) nu crede că ar putea fi o țintă pentru infractorii cibernetici. Patru din zece persoane (40%) s-au pus în pericol, făcând publice informații financiare (comparativ cu 15% dintre toate categoriile de vârstă).
”Sondajul arată că această generație adoptă un stil de viață conectat la internet și toate oportunitățile care decurg de aici”, a spus Andrei Mochola, șeful departamentului de clienți business pentru Kaspersky Lab. ”Pe de altă parte este clar că cei cu vârste peste 55 de ani nu fac îndeajuns pentru a se proteja în mode corespunzător”, a mai spus Mochola, citat de Agerpres.
Chiar dacă doar fac cumpărături sau țin legătura cu cei dragi, internetul poate fi un instrument foarte puternic pentru oamenii de vârstă mijlocie sau mai în vârstă. Totuși, această cercetare arată că mai sunt multe de făcut pentru a educa acest grup de utilizatori asupra riscurilor pe care și le asumă online.