HomeStiriSecuritate ITReclamele agresive si virusii de Android transforma datele personale in bun public
bitdefender

Reclamele agresive si virusii de Android transforma datele personale in bun public

bitdefenderCreşterea accelerată a volumului de reclame agresive şi viruşi pentru Android, precum şi dezinteresul dezvoltatorilor de aplicaţii şi al companiilor de publicitate încep să transforme utilizatorii şi datele lor personale în cărţi deschise pentru oricine doreşte să colecteze informaţii în scopul monetizării lor.

 

 

Potrivit unui studiu realizat de Bitdefender, liderul pieţei româneşti de soluţii antivirus, volumul reclamelor agresive ce ţintesc utilizatorii de Android a crescut în România cu 76,2% în perioada septembrie 2012 – februarie 2013, iar volumul de viruşi pentru aceeaşi platformă a înregistrat un avans de 42,7%.

“Aceste date sunt de-a dreptul îngrijorătoare, mai ales în contextul în care dezvoltatorii de aplicaţii de Android şi companiile de publicitate pun pe ultimul loc protecţia datelor personale ale utilizatorilor. Reclamele agresive ajung să extragă cu mult mai multe informaţii din terminalele mobile decât ar avea nevoie, iar dezvoltatorii de aplicaţii integrează anunţuri multiple în fiecare program. Astfel, numărul terţilor care au acces la numerele de telefon, adresele de email, istoria paginilor accesate sau alte date necesare pentru a construi profiluri personalizate e din ce în ce mai mare”, a declarat Cătălin Coşoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.

Adopţia terminalelor cu Android a crescut constant în ultimele 6 luni, iar acest lucru este urmat îndeaproape de numărul tot mai mare al detecţiilor de viruşi şi reclame agresive din aplicaţii.

Chiar dacă reclamele agresive nu sunt periculoase în sine, ele pot colecta numere de telefon, contacte, adrese de e-mail şi alte date care sunt vândute sau transmise către alţi furnizori de servicii. Aceste informaţii sunt foarte valoroase pentru agenţiile de marketing care realizează profiluri de utilizatori.

Cei mai multi posesori de terminale mobile îşi folosesc dispozitivele atât în interes personal cât şi la serviciu, iar acest lucru face ca accesul la fişierele cu informaţii sensibile să fie de cele mai multe ori liber. Prin urmare, vorbim atât de compromiterea datelor personale, cât şi a informaţiilor aparţinând companiei la care lucrează utilizatorul.

Politicile care reglementează utilizarea terminalelor personale în interes de serviciu ar trebui să fie chiar mai stricte şi să reglementeze mult mai atent programele pe care utilizatorul le poate instala, eliminând astfel riscul pierderii de informaţii.

Share With: