Pentagonul a pus gand rau Twitter, Facebook şi YouTube
Departamentul american al Apărării caută specialişti care să identifice modalităţi de depistare şi contracarare a propagandei care poate apărea în reţelele sociale, relatează AFP, citând un anunţ publicat de agenţia pentru cercetare şi tehnologie militară Darpa.
Darpa caută experţi care să poată dezvolta “o nouă ştiinţă a reţelelor sociale”, pentru a anticipa apariţia unor campanii de propagandă în reţele cum sunt Twitter sau Facebook.
Scopul programului este de a detecta “mesajele voit înşelătoare şi dezinformarea” în reţelele sociale şi de a le contracara, potrivit unui anunţ publicat de Darpa.
Proiectul răspunde îngrijorării exprimate de mai mulţi comandanţi militari americani în legătură cu rapiditatea schimbărilor politice produse în Orientul Mijlociu, unde reţelele sociale au catalizat protestele împotriva unor guverne aliate ale Statelor Unite. Mai mulţi oficiali americani au adus în discuţie necesitatea unui sistem de detectare a mobilizărilor prin intermediul reţelelor sociale şi de găsire a unor modalităţi de a influenţa rezultatul acestora prin utilizarea Twitter, Facebook sau YouTube, transmite Mediafax.
“În sfera reţelelor sociale se desfăşoară tot mai multe evenimente de importanţă strategică şi tactică pentru forţele noastre armate”, se arată într-un comunicat al Darpa, care adaugă că Pentagonul trebuie să fie la curent, în timp real, cu acest tip de evenimente.
Agenţia americană va aloca 42 de milioane de dolari pentru acest program şi intenţionează să subcontracteze activităţile de testare a algoritmilor în reţele experimentale.