HomeStiriSecuritate ITPaginile false de Facebook sunt vinovate de 60% din phishing-ul de pe canalele de social media
paginile-false-de-pe-facebook-sunt-vinovate-de-60-din-phishing-ul-de-pe-canalele-de-social-media

Paginile false de Facebook sunt vinovate de 60% din phishing-ul de pe canalele de social media

paginile-false-de-pe-facebook-sunt-vinovate-de-60-din-phishing-ul-de-pe-canalele-de-social-mediaÎn primul trimestru din 2018, tehnologiile Kaspersky Lab anti-phishing au împiedicat accesul la paginile frauduloase ale rețelelor de socializare, dintre care 60% au fost pagini de Facebook false.

În raportul Kaspersky Lab, numit „Activitățile de spam și phishing în T 1 2018”, se arată că tehnologiile Kaspersky Lab anti-phishing au împiedicat peste 3,7 milioane de tentative de a vizita pagini frauduloase ale rețelelor de socializare, dintre care 60% au fost pagini de Facebook false, scrie agora.ro.

Phishing-ul de social media este o formă de infracționalitate cibernetică ce implică furtul datelor personale din contul victimei de pe o rețea de socializare. Infractorii creează o copie a unui site de socializare (de exemplu, o pagină de Facebook falsă) și încearcă să păcălească victimele să-și dezvăluie datele personale – cum ar fi numele, parola, numărul de card sau codul PIN.

La începutul anului, Facebook era cea mai populară rețea de socializare pentru infractori, paginile sale fiind frecvent falsificate, în încercarea de a fura date personale prin intermediul atacurilor de phishing. Acesta este un fenomen de lungă durată: în 2017, Facebook a devenit una dintre primele trei ținte pentru phishing în general, cu aproape 8%, urmată de Microsoft Corporation (6%) și PayPal (5%). În T1 2018, Facebook a condus și la categoria phishing de social media, urmată de VK – un serviciu de socializare din Rusia – și de LinkedIn. Motivul este foarte posibil să aibă legătură cu cele 2,13 miliarde de utilizatori activi lunar pe Facebook, printre care și aceia care se loghează din aplicații necunoscute cu datele lor, implicit dându-le acces la acestea.

„Creșterea continuă a atacurilor de phishing – care vizează atât rețelele sociale, cât și organizațiile financiare – ne arată că utilizatorii trebuie să fie mai atenți la activitățile lor online”, precizează Nadezhda Demidova, lead web content analyst la Kaspersky Lab, citată de comunic.ro.

„În ciuda recentelor scandaluri la nivel global, oamenii dau click în continuare pe link-uri care pot fi periculoase și permit unor aplicații necunoscute să aibă acces la datele lor. Din cauza acestei lipse de vigilență, datele unui număr enorm de conturi sunt compromise sau ajung să fie vândute pe piața neagră. Acest lucru poate duce la atacuri periculoase și la un flux permanent de bani pentru infractorii cibernetici,” mai spune Nadezhda Demidova.

Noile statistici arată, încă o dată, că datele personale sunt valoroase în societatea informațională de azi – atât pentru organizații legitime, cât și pentru atacatori.

Principalele ținte ale atacurilor de phishing rămân aceleași de la sfârșitul anului trecut. Acestea sunt, în special, portaluri globale de Internet și din sectorul financiar, care include bănci, servicii de plată și magazine online.

Phishing-ul financiar a continuat să reprezinte aproape jumătate din totalul de atacuri de phishing (43,9%), un plus de 4,4% față de finalul anului trecut. Atacurile împotriva băncilor, a magazinelor online și a sistemelor de plată rămân în top 3, demonstrând dorința infractorilor cibernetici de a ajunge la banii utilizatorilor.

Brazilia a fost țara cu cel mai mare procent de utilizatori atacați în primul trimestru din 2018 (19%), urmată de Argentina (13%), Venezuela (13%), Albania (13%) și Bolivia (12%).

 

 

 

Share With: