O grupare de hackeri fură peste 3 milioane de dolari pe zi printr-o fraudă
O firmă de scuritate a descoperit o grupare care fură peste 3 milioane de dolari pe zi prin fraude cu reclame. Se bănuiește că gruparea este din Rusia.
Cercetatorii spun ca o grupare de falsificatori cibernetici rusi a creat peste o jumatate de milion de utilizatori de internet falsi si peste 250.000 de site-uri false pentru a pacali agentiile publicitare. In total, acestia au determinat agentiile de publicitate sa plateasca circa 5 milioane de dolari pe zi pentru reclame video care nu au fost vizualizate de nicio persoana, scrie New York Times, citat de jurnalulbtd.ro.
Schema de fraudare, inceputa in septembrie si care continua la aceasta data, arata un nou nivel de sofisticare a infractorilor care vor sa insele agentiile de publicitate folosindu-se de web bots – programe care imita comportamentul uman.
“Adversarii nostri aduc un nou nivel de inovare fraudei care vizeaza reclamele”, a declarat Michael Tiffany, co-fondator si sef executiv al White Ops, o firma de securitate specializata pe reclame care a dezvaluit public schema. Hotii au reusait sa imite peste 6.100 de publicatii si platforme media cunoscute, furandu-le veniturile din reclamele pe care agentiile intentionau sa le ruleze pe acele site-uri, arata White Ops.
Printre publicatiile care au fost inselate se numara nume mari ale internetului. Fox News, CBS Sport, The New Times, The Wall street Journal, Facebook, Yahoo, dar si site-uri de nisa precum Allrecipes.com si AccuWeather. Desi principalele tinte au fost din SUA, au fost afectate si organizatii media din alte tari.
“Va fi un soc mare pentru aceste publicatii ca cineva vinde inventar care se presupune ca e pe site-urile lor”, a declarat Tiffany cu o zi inainte de publicarea raportului.
El a precizat ca White Ops a urmarit schema de fraudare pana in Rusia si crede ca organizatia din spatele ei este o grupare infractionala al carei scop este profitul.
„Chiar nu vedem nici un semn de sponsorizare statală, pare că este cu adevărat un grup infracțional privat,” spune Tiffany, citat de cnbc.com.
Tiffany a spus că în spatele fraudei este cineva care cunoaște bine industria de publicitate.„Necesită multe cunoștiințe,” a spus el.
Pentru a fi siguri, raportul White Ops este o afirmație a unei singure firme de securitate cibernetică și nu poate fi verificată fără ajutor. Confirmarea va depinde de alte firme de securitate, posibil guvernul SUA și industria de publicitate online.
White Ops a spus că frauda funcționează datorită fragmentării industriei de publicitate online, în care cumpărătorii și vânzătorii de publicitate nu se mai cunosc sau chiar nu mai comunică între ei.
Confrom cnn.com, White Ops nu va oferi detalii suplimentare din raport deoarece pot împiedica operațiile FBI de arestare a hackerilor.
Schema Methbot – numită astfel după cuvântul „meth” care apare în codul său de software – a fost gândită pentru a evita mecanismele antifraudă pe care industria de avertisment le-a pus în aplicare în ultimii ani, scrie independent.md.
Potrivit unui studiu al Asociației de Agenții de Publicitate Naționale și White Ops, costul fraudei se va ridica, pentru agențiile de publicitate, la peste 7 miliarde de dolari pentru 2016.
Schema de fraudare
1. Falsificatorii Methbot au luat adrese numerice de internet, pe care le controlau, și le-au înregistrat fals în numele unor provideri de internet bine cunoscuți
2. Falsificatorii au asociat apoi adresele cu 571,904 de programe tip bot, concepute să imite comportamentul utilizatorilor de internet. „Acești bots porneau și opreau un video, exact așa cum fac oamenii, mutând mouse-ul și apăsând butonul de ‘click’”, a explicat Tiffany.
3. Făptașii au conectat acești bots la rețele de publicitate automată care vând spațiu publicitar nevândut pentru mii de site-uri
4. În final, sistemul raporta date false rețelelor de publicitate și agențiilor de publicitate pentru a le convinge că o persoană reală a urmărit reclama pe site-ul unei publicații reale.
White Ops spune că hoții au primit sume mari pentru vizualizările false, în medie 13 dolari pentru 1.000 de vizualizări. În total, rețeaua de bots a livrat între 200 de milioane și 300 de milioane de vizualizări false ale reclamelor pe zi, obținând între 3 milioane și 5 milioane de dolari pe zi, potrivit analizei realizate de companie.