Kaspersky Lab lansează o carte de povești: Îi învață pe copii să se ferească de pericolele online
Kaspersky Lab lansează în România cartea „Kasper, Sky şi ursul cel verde” prin care îşi propune să învețe copii și părinții cum să se ferească de pericolele din mediul online.
Kaspersky Lab, producătorul de soluţii de securitate informatică, anunţă lansarea în România a cărţii de poveşti „Kasper, Sky şi ursul cel verde”, prin care îşi propune să crească nivelul de conştientizare privind ameninţările din mediul online pentru copii, în special al celor cu vârste între 9 şi 11 ani, dar şi să îi înveţe despre comportamentul responsabil pe internet. Proiectul este realizat în colaborare cu Marlies Slegers, o cunoscută autoare olandeză de cărţi pentru copii şi tineri, se precizează într-un comunicat al companiei, citat de Agerpres.
Cartea „Kasper, Sky şi ursul cel verde”, ce va fi lansată în cadrul unui eveniment pentru copii, organizat pe 18 mai, la Sun Plaza România.
„Acest proiect este menit să ajute cât mai mulţi copii să reacţioneze corespunzător atunci când se întâmplă ceva în neregulă în mediul online. Kuma este un urs simpatic, care vorbeşte pe limba copiilor despre lucruri serioase din lumea online. Încă din momentul în care încep să folosească în mod frecvent Internetul, copiii trebuie să ştie că unele site-uri pot fi periculoase, că trebuie să anunţe imediat un adult dacă cineva se poartă nepotrivit sau agresiv – de exemplu, le trimite mesaje răutăcioase sau le foloseşte fotografiile. Părinţii le pot fi alături explicându-le de fiecare dată când au întrebări şi prevenind situaţii neplăcute cu ajutorul soluţiilor de control parental”, explică Bogdan Pismicenco, director de vânzări al Kaspersky Lab pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Un raport realizat de Platforma DigiLiv-REI – Vieți digitale. Cercetare, Educare, Intervenție, fondată de echipa EU Kids Online România, arată că 3 din 10 copii din România au avut o experiență neplăcută în mediul online, scrie start-up.ro.
Raportul din 2018 arată că experiențele neplăcute în mediul online sunt în creștere: o treime – 33% dintre copiii din România au raportat o experiență neplăcută în mediul online, în ultimele 12 luni – în creștere de la 21%, în 2010, și 27% în 2013.
Inițiativa își propune să crească nivelul de conștientizare privind amenințările din mediul online pentru copii, în special al celor cu vârste între 9 și 11 ani și să îi învețe despre comportamentul responsabil în mediul online. Același studiu arată că cea mai mare creștere a experiențelor negative a avut loc chiar în rândul copiilor între 9 și 10 ani, arătând o scădere a vârstei de expunere la experiențe neplăcute în mediul online. Și mai îngrijorător este faptul că 43% dintre victime nu au făcut nimic, iar 13% dintre copii au considerat că a fost vina lor, în timp ce 5% s-au răzbunat pe agresor.
Mediul online devine tot mai periculos pentru utilizatorii neavizați, pe plan global, iar una dintre cele mai vulnerabile categorii este reprezentată de copii. Pentru a veni în sprijinul copiilor și al părinților, Kaspersky Lab lansează în România cartea de povești „Kasper, Sky și ursul cel verde”.
Cartea spune povestea unui băiețel, Kasper, și a lui Sky, colega și prietena lui. Kasper primește un cadou de la bunicul lui, fost marinar: un urs de pluș verde, pe nume Kuma, care se dovedește mai mult decât o jucărie: poate să vorbească, iar atunci când Kasper este pe cale să facă un lucru periculos – de exemplu, să își dea parola de la un joc online unui alt coleg – ursul se înroșește și îl împiedică.