Jucătorii online, vânaţi de infractorii cibernetici
Experţii Kaspersky Lab au înregistrat, în 2012, 7.000 de tentative de infectare a computerelor jucătorilor din întreaga lume în fiecare zi, potrivit datelor furnizate de KSN.
Aceste atacuri sunt lansate în încercarea de a obţine datele personale ale utilizatorilor, cum sunt parolele folosite pentru jocurile online şi sistemele de online banking. În ceea ce priveşte jocurile, utilizatorii rău intenţionaţi încercau să fure avataruri şi obiecte virtuale utilizate în joc, pentru a le vinde ulterior. În cazul sistemelor de online banking, infractorii cibernetici încercau să fure bani din conturile bancare.
Experţii Kaspersky Lab au descoperit că, pentru a-şi atinge scopurile, infractorii cibernetici trimiteau zilnic jucătorilor aproximativ 10 e-mail-uri cu link-uri şi ataşamente şi lansau, în medie, 500 de atacuri de infectare a acestora prin intermediul browser-ului. În plus, „colecţia” de programe malware care au ca ţintă jocurile online creşte cu aproximativ 5.000 pe zi.
Una dintre tacticile preferate ale infractorilor cibernetici în ceea ce priveşte jocurile online este, desigur, ingineria socială – în special phishing-ul. De exemplu, infractorii cibernetici utilizau numele marilor comunităţi de gaming din lume şi încercau să îi atragă pe site-uri false pentru a colecta parolele de la conturilede jocuri. În 2012, experţii Kaspersky Lab au înregistrat 15 milioane de vizite pe site-urile de phishingcare imitaudesign-ul unuia dintre cei mai mari dezvoltatori de jocuri online din lume. În total, au fost detectatezilnic peste 50.000 de tentativede redirecţionare către site-uri de phishing. Toţi utilizatorii care au căzut în capcană au fost protejaţide sistemulanti-phishing integrat în suita Kaspersky Internet Security, care a detectat prompt tentativele de fraudă.
Ameninţări care ţinteau jucătorii au fost identificate peste tot în lume, dar în proporţii diferite, numărul lor fiind strâns legat de numărul de jucători activi din diferite ţări. În 2012, cele mai multe astfel de incidente au fost identificate în Rusia, China şi India. Acestea sunt ţările în care jucătorii se confruntă cu cel mai mare risc de infectare şi, în consecinţă, cu furtul avatarurilor şi al obiectelor virtuale deţinute în joc. Acest top a rămas aproape neschimbat în ultimii 7 ani şi este puţin probabil ca infractorii cibernetici săîşi piardă interesul pentru aceste zone.
Însă, există soluţii pentru a ne proteja de atacurile lansate de către infractorii cibernetici atât în viaţa reală, cât si în cea virtuală. La primavedere, recomandările experţilor par evidente, deşi, în practică, şi-au dovedit eficienţa în repetate rânduri.