Google a dezvoltat o CAPTCHA de securitate invizibilă
Verificările de securitate care îi pun pe oameni să arate că nu sunt roboți pot dispărea în favoarea unui nou sistem dezvoltat de Google.
CAPTCHA este acronimul pentru „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart”, care este un test de diferențiere între oameni și computere, conform nzherald.co.nz.
Google a folosit pentru prima dată CAPTCHA în 2009 într-o încercare de a opri atacurile cibernetice cu boti care încărcau traficul de pe site-urile web. Problema majoră este că software-ul inițial a înfuriase utilizatorii deoarece nu puteau descifra caracterele pentru a merge mai departe.
Verificările CAPTCHA de obicei le cer oamenilor să completeze un puzzle la care un computer ar avea probleme în a-l completa corect, scrie bbc.com.
Sunt create pentru a opri accesul roboților automați la site-uri web. Noul sistem de la Google urmărește modul în care o persoană interacționează cu un site web pentru a dovedi că este reală, astfel puzzle-urile nu mai sunt necesare pentru majoritatea oamenilor.
Verificările CAPTCHA sunt de multe ori folosite pe site-urile de pe care se cumpără bilete pentru concerte, pentru a-i opri pe cei care folosesc roboți automați pentru a cumpăra toate biletele cu cele mai bune locuri. Apar și când cineva încearcă să se logheze pe un site web cu parola greșită, pentru a depista încercările automate de ghicire a parolei.
Puzzle-urile au provocări pe care oamenii le găsesc simple, dar care pentru computere sunt mai dificile ca:
– identificarea fotografiilor cu căței dintr-o galerie de poze cu animale
– tastarea numărului dintr-o fotografie într-o căsuță de text
– ascultarea unor numere când pe fundal cântă muzică și notarea lor
În cazul în care micul „test” nu era trecut de către utilizator, accesul la anumite părţi ale unui site erau restricţionate. Odată cu avansarea software-ului care navighează pe internet pe cont propriu, aceste sisteme au devenit din ce în ce mai complexe, unele teste necesitând mult timp pentru a fi rezolvate, lucru care ducea la o experienţă de utilizare neplăcută, scrie go4it.ro.
În ultimii ani, căsuţele de text şi mesajele vocale care erau puse drept piedici în calea boţilor au fost înlocuite cu o simplă căsuţă de tip bifă, pe care utilzatorii trebuiau să o acceseze. Aceasta foloseşte un algoritm care analizează comportamentul utilizatorului, algoritm care este acum atât de eficient încât nu mai este necesară interacţiunea cu un astfel de buton.
Tot ce trebuie să facă administratorii site-urilor este să implementeze noul reCAPTCHA în cod, după care totul se rezolvă de la sine. În momentul în care este detectat un „bot”, acesta este restricţionat de la a mai utiliza site-ul, în timp ce utilizatorii „umani” nu vor mai fi împiedicaţi de teste şi butoane.