Gigantii tehnologiei se aliaza impotriva Flash-ului de la Adobe
Cele mai mari companii de tehnologie din lume, de la Apple la Facebook, doresc „moartea” Flash-ului, software-ul generator de animații pentru Web al celor de la Adobe.
Google este un nou dușman care se alătură listei. Conform celor de la CNET, de marți, cel mai popular browser din lume, Google Chrome, nu va mai reda în mod automat reclamele de tip Flash, scrie ziarulevenimentul.ro.
Decizia, anunțată pentru prima dată în luna iunie, schimbă regulile jocului pentru creatorii de publicitate care s-au obișnuit cu software-ul de animații.
Deși Flash a fost o unealtă foarte populară pentru afișarea animațiilor sau a fișierelor video de pe Web, în ultimii ani, companiile de tehnologie au acuzat software-ul că ar fi un mare consumator de energie și că ar favoriza vulnerabilitatea securității.
Mișcarea celor de la Google a cauzat un efect de tip domino. Amazon a anunțat săptămâna trecută că va bloca reclamele Flash de pe site-ul lor, mai ales din cauza schimbărilor făcute de Google și politicile deja existente ale altor browsere Web.
Lovitura dată de Google este ultima dintr-un șir de astfel de acțiuni luate împotriva Flash-ului. Luna trecută, șeful securității de la Facebook, Alex Stamos și-a vărsat nervii într-o publicare pe Twitter. „E timpul ca cei de la Adobe să anunțe sfârșitul Flash-ului”, a scris Stamos. La scurt timp după, Mozilla, care deține browser-ul Firefox, declară că blochează Flash în browser-ul său.
În 2010, Steve Jobs, pe atunci CEO la Apple, a publicat o scrisoare împotriva software-ului Flash prin care explica decizia de a face ca dispozitivele Apple să nu poată rula acestă aplicație. În scrisoare, Jobs îi trăgea la răspundere pe cei de la Adobe pentru performanțele slabe când vine vorba de securitate ale Flash-ului. În plus, a adăugat că acesta ar fi principalul motiv pentru care laptopurile Apple întâmpină probleme tehnice.