Foarte puțini angajați cunosc în totalitate politicile de securitate IT
Conform unui studiu realizat de Kaspersky Lab și B2B International, doar 12% dintre angajați cunosc în totalitate politicile de securitate IT ale companiilor în care lucrează.
Conform unui studiu recent despre utilizatori, realizat de Kaspersky Lab și B2B International, lipsa de informare în domeniul securității IT reprezintă o realitate îngrijorătoare pentru companiile din întreaga lume. Cercetarea a scos la iveală faptul că doar o zecime (12%) dintre respondenții angajați cunosc în totalitate politicile și regulile de securitate IT ale companiei în care lucrează, scrie agora.ro.
Studiul – realizat pe un eșantion de 7.993 de angajați full-time care au răspuns la întrebări despre politici și responsabilități privind securitatea IT a companiilor – a arătat că 24% dintre angajați consideră că nu există astfel de politici în organizațiile lor. Interesant este faptul că necunoașterea regulilor nu reprezintă o scuză, de vreme ce jumătate (49%) dintre respondenți cred că angajații, inclusiv ei, ar trebui să își asume responsabilitatea protejării activelor IT ale firmei, împotriva amenințărilor cibernetice.
Conform unui sondaj, realizat anul trecut, la care au participat profesioniști în securitatea IT competențele comportamentale sunt mai importante ca oricând pentru securitatea cibernetică, conform securityportal.ro.
Profesioniștii în securitate cibernetică au subliniat faptul că funcțiile care nu țin de securitate trebuie să se implice mai mult în securitatea cibernetică pe viitor. Printre acestea se numără: operațiile IT, managementul riscului, departamentul care se ocupă de resurse umane și cel care se ocupă de respectarea legii și marketing-ul.
Conform cercetării, 100% dintre respondenți cred că competențele comportamentale sunt importante pentru angajarea membrilor echipelor de securitate și există cinci competențe comportamentale care sunt considerate foarte importante: gândirea analitică, o bună comunicare, o abordare sistematică în rezolvarea problemelor, un comportament integru și etic, abilitatea de a lucra sub presiune.
Astfel, profesioniștii în securitatea IT trebuie nu doar să fie foarte buni în ceea ce fac ci și să comunice foarte bine cu ceilalți angajați pentru stabilirea unei securității uniforme în toate departamentele organizației în care lucrează.