Firmele germane vor să eficientizeze logarea online în Europa
Planul firmelor germane este de a crea o cheie unică pentru ca utilizatorii să acceseze site-uri si servicii din diferite industrii folosind o singură platformă.
Câteva firme din Germania vor să creeze un proces care constă într-o singură logare pentru a accesa diferite servicii online (pentru achiziții online) – o abordare care ar putea fi completată de oferte din Satele Unite ale Americii, scrie csoonline.com.
Companiile, care includ producătorul de automobile Daimler, furnizorul de asigurări Allianz și Deutsche Bank, printre alții, și-au anunțat inițiativa luni. Scopul lor este de a crea o platformă care se bazează pe un „master key” pentru utilizatorii care accesează site-uri și servicii din diverse industrii.
Platforma nu doar va face înregistrarea online mai simplă, dar și mai sigură, au spus companiile. Pentru a realiza acest lucru, companiile vor încorpora cele mai bune standarde de securitate a datelor și vor respecta legile de protecție a datelor din Uniunea Europeană.
Această inițiativă se alătură altor tendințe pentru înregistrarea online sigură prin eliminarea nevoii de a crea noi date de logare pentru fiecare serviciu. Companiile Google și Facebook din SUA, de exemplu, permit deja clienților să folosească ID-urile online ale serviciilor pentru a se loga în aplicații create de terți.
Firmele germane caută să atragă mai mulți parteneri din industrii ca aviația, comerț online, sectoare de telecomunicații, magazine. Cu toate acestea, adoptarea platformei depinde de consumatori. În plus, crearea unei singure parole pentru atât de multe servicii poate fi comod, dar poate fi și o amenințare serioasă, dacă ajunge pe mâini greșite.
Allianz, Axel Springer, Daimler, Deutsche Bank, institutul de cercetări Core şi furnizorul de servicii de localizare Here Technologies au semnat o declaraţie de intenţie pentru crearea unei platforme pentru înregistrare, identitate electronică şi servicii de date, scrie economica.net.
Lansarea iniţiativei va necesita mai multe luni, dar grupul de companii şi-au anunţat din timp planurile pentru a atrage mai mulţi parteneri. Atunci când vor face cumpărături online, consumatorii care vor folosi serviciile platformei vor oferi o singură parolă tuturor vânzătorilor de bunuri şi servicii, pentru a debloca datele personale necesare tranzacţiei.