Cloud-ul sau centrul de date?
Cloud-ul nu o să înlocuiască centrul de date peste noapte și companiile încă trebuie să se lupte cu administrarea datelor în ambele sisteme: cloud și centru de date.
Departamentele IT ale companiilor se lovesc deja de aglomerarea serverelor și a bazelor de date odată cu creșterea dramatică a volumelor de date, analiză și procesare. Provocările sunt din ce în ce mai mari și datorită echipelor IT cu resurse limitate și a bugetelor care nu permit upgrade-uri masive, scrie clubitc.ro.
Astfel, apare incertitudinea dacă colocarea sau trecerea în cloud corespund necesităților acestora și care decizie ar fi cea mai bună din toate punctele de vedere.
Colocarea reprezintă implementarea echipamentelor companiilor într-un spațiu dedicat serverelor, unde sunt stocate echipamente de la mai multe companii, împărțindu-se astfel spațiul, comunicațiile și costurile de stocare și alimentare. Colocarea este o soluție bună pentru companiile care vor să aibă un control permanent asupra echipamentelor lor și pentru companiile care au nevoie de extinderea capacităților bazei de date, fiind mai facilă decât construirea unui nou centru de date.
Trecând de la colocare către cloud, serviciile fiind similare pentru ambele medii, diferența majoră fiind reprezentată de faptul că în cazul cloud există multe avantaje administrative și financiare. În primul rând toata administrarea hardware este responsabilitatea prestatorului de servicii cloud. În al doilea rând administrarea de rutină, actualizarea aplicațiilor și copiile de rezerva, sunt tot în responsabilitatea gazdei. Practic, compania care utilizează servicii de stocare cloud își externalizează aproape total departamentul IT greu. Din cauza potențialelor riscuri de siguranță, companiile care fac obiectul unor reglementari precum HIPAA sau PCI DSS ar trebui sa caute furnizori de servicii cloud care pot demonstra conformitatea, posedă certificatele corespunzătoare, mențin standardele de securitate fizică și securitate cibernetică. Un alt lucru de care trebuie ținut cont este disponibilitatea garantată, care să asigure atât funcționarea cât și serviciu de asistență 24 x 7 x 365.
Conform infoworld.com cinci dintre cele mai comune modele de cloud hibrid sunt următoarele:
1. Duplicarea datelor în cloud. clienții aleg informațiile care pot beneficia de pe urma extensibilității cloud-ului – dezvoltare, testare, analiză și chiar aplicații de business care pot fi scalate.
2. O arhitectură de aplicații hibride care pătrează înregistrările în centrul de date.
3. Mașini virtuale.
4. Integrarea și administrarea mai multor sisteme cloud. Fiecare organizație folosește servicii de cloud pe bază de abonament pentru funcții ca CRM, HR, ERP, administrarea identității și altele.
5. Cloud public stocat local. Este cazul pachetului Azure de la Microsoft. Acest model are două medii paralele și informațiile pot fi trecute din public în privat și înapoi fără probleme. Oracle oferă și el servicii asemănătoare.