Check Point: Atacurile cu malware pe mobil vizează fiecare organizație
Cercetătorii de la firma de securitate Check Point au publicat un raport care a descoperit că orice companie este ținta unor atacuri cibernetice asupra telefoanelor mobile.
Fiecare afacere a avut parte de cel puțin un atac cibernetic pe mobil în ultimul an, conform unei noi cercetări publicate vinerea trecută de firma de securitate cibernetică Check Point. Raportul, intitulat Atacurile cibernetice pe mobil afectează fiecare afacere (Mobile Cyberattacks Impact Every Business) este primul care analizează volumul și impactul atacurilor pe mobil în mediile companiilor publice și companiilor mari.
Studiul analizează datele despre amenințările reale de pe dispozitivele deținute de firmă și cele ale angajaților care sunt folosite la locul de muncă. Datele obținute din cercetare arată că dispozitivele mobile dintr-o companie sunt în mod constant ținta unor atacuri, care afectează toate regiunile și industriile, pe ambele platforme mobile: Android și iOS. Aceste amenințări sunt de multe ori sofisticate și capabile să compromită orice dispozitiv, permițând accesul neautorizat la informații personale sensibile și despre companie.
Cele mai importante descoperiri ale raportului sunt:
– fiecare companie este ținta unui tip de atac îndreptat asupra telefoanelor mobile.
– cele mai afectate industrii sunt cele financiare (29%) și guvernamentale (26%).
– cele mai multe atacuri asupra telefoanelor mobile au loc asupra companiilor din America de Nord și America de Sud.
– dispozitivele iOS nu sunt imune la astfel de atacuri, dar majoritatea lor țintesc dispozitive cu Android.
Informațiile au fost colectate de Check Point prin intermediul aplicației SandBlast Mobile, folosită de 850 de organizații din lumea întreagă, în perioada iulie 2016 -iulie 2017.
Conform cercetătorilor, companiile de tehnologie reprezintă cea mai mare parte a companiilor cu dispozitive sigure (32%), urmate de serviciile financiare (21%), precum băncile, firmele de brokeraj și firmele de asigurări. Producătorii reprezintă 15%, iar restul sunt companiile de telecomunicații (12%), magazinele (7%) și agențiile guvernamentale (5%).