HomeStiriSecuritate ITCât costă incidentele de securitate care afectează serviciile de online banking
cat-costa-incidentele-de-securitate-care-afecteaza-serviciile-de-online-banking

Cât costă incidentele de securitate care afectează serviciile de online banking

cat-costa-incidentele-de-securitate-care-afecteaza-serviciile-de-online-bankingUn incident care implică serviciile de online banking costă banca, în medie, 1,8 milioane de dolari, conform unui raport al Kaspersky Lab.

Un incident care implică serviciile de online banking costă organizația, în medie, 1,754 milioane de dolari, fiind vorba de dublul costului de recuperare în urma unui incident malware, care este, în medie, de 825.000 de dolari, conform celui mai recent raport Kaspersky Lab despre amenințările cibernetice din sectorul financiar, relatează Agerpres.

Studiul semnalează că 61% dintre incidentele de securitate cibernetică ce afectează serviciile de online banking presupun costuri suplimentare pentru instituția vizată, printre care pierderi de informații, afectarea reputației companiei, scurgeri de informații confidențiale și multe altele. Aceste efecte determină instituțiile financiare să se gândească la costurile amenințărilor cibernetice și să ia măsurile necesare pentru a se proteja pe ele și clienții lor de incidente care implică serviciile de online banking, în special de atacuri DDoS care pot să le afecteze. 

Băncile sunt îngrijorate de atacurile împotriva serviciilor de online banking mai mult decât de alte ameninţări. Totuşi, conform raportului, atacurile DDoS ocupă doar locul al treilea, fiind surclasate de îngrijorările cu privire la malware şi atacuri cu ţintă precisă, în ciuda faptului că revenirea după atacurile DDoS este mai costisitoare decât cea după diferite tipuri de malware, scrie curierulnational.ro

Raportul arată că, atunci când organizaţiile sunt vizate de atacuri DDoS, resursele dedicate clienţilor au mai mult de suferit decât în orice alt sector. De exemplu, 49% dintre băncile care  s-au confruntat cu un atac DDoS au avut afectate şi site-urile (comparativ cu 41% dintre instituţiile non-financiare) şi, în cazul a 48% dintre bănci, au fost afectate serviciile de online banking.

„În sectorul bancar, reputaţia reprezintă totul, iar securitatea merge mână în mână cu acest aspect”, comentează Kirill Ilganaev, Head of Kaspersky DDoSProtection, Kaspersky Lab. „Dacă serviciile de online banking sunt atacate, este foarte dificil pentru clienţi să mai aibă încredere în bancă pentru a le gestiona banii, aşadar este lesne de înţeles de ce un atac poate avea consecinţe grave. Dacă băncile doresc să se protejeze eficient împotriva costului unui incident de securitate de online banking, trebuie, pentru început, să se pregătească mai bine pentru pericolul reprezentat de atacurile DDoS la adresa serviciilor de online banking. Această ameninţare ar trebui să ocupe un loc mai important pe listele de priorităţi de securitate ale băncilor”.

 

 

 

Share With: