Atacurile DDoS pot viza si sistemele interne ale unei companii
O cercetare Kaspersky Lab arată că atacurile DDoS pot viza și interfețele interne, nu doar site-urile, portalurile pentru clienți sau sistemele informatice tranzacționale ale companiilor.
O cercetare Kaspersky Lab și B2B International arată că o companie nu trebuie să aibă neapărat interfețe externe, cum sunt site-urile, portalurile pentru clienți sau sistemele informatice tranzacționale, pentru a fi ținta atacurilor DDoS (Distributed Denial of Service). Serviciile de intranet și alte operațiuni interne sunt și ele vulnerabile scrie agora.ro.
În 2015, o companie din șase (16%) a fost afectată de un atac DDoS, procentul fiind de un sfert în cazul companiilor mari. În cele mai multe cazuri, atacurile s-au concentrat pe activități externe. Puțin sub jumătate dintre companiile afectate au spus că le-au fost atacate paginile web, în timp ce o treime, că au fost țintite portalurile de clienți și sistemele de autentificare (38%), precum și serviciile de comunicații (37%). Un sfert dintre respondenți au constatat că atacul DDoS le-a afectat sistemele informatice tranzacționale.
Unele companii au descoperit, însă, că atacul DDoS a vizat servicile web interne. Un sfert dintre cei chestionați au spus că le-au fost afectate serverele de fișiere, iar 15% – sistemele operaționale. Potrivit unui alt procent de 15%, atacul DDoS a afectat conexiunea la Internet.
În ceea ce privește domeniul de activitate, industria producătoare a fost printre cele mai vulnerabile, un sfert declarând că sistemele lor operaționale au fost afectate, în timp ce, în cazul a peste o treime, s-a observat impactul asupra serverelor. Una din cinci companii din domeniile telecom, transporturi, IT și organizații guvernamentale a remarcat că le-a fost afectată conexiunea la rețea.
“Este important să luăm atacurile DDoS în serios. Aceste infracțiuni sunt relativ ușor de comis, dar efectul asupra continuității activităților companiei, poate fi semnificativ. Studiul nostru a arătat că, pe lângă efectele despre care se vorbește mereu – oprirea site-ului, afectarea reputației și clienți nemulțumiți. atacurile DDoS pot avea efecte profunde asupra sistemelor interne ale companiei. Nu contează cât de mică este o companie, sau dacă are un site sau nu. Dacă ești online, ești o posibilă țintă. Sistemele operaționale neprotejate sunt la fel de vulnerabile la un atac DDoS ca și site-urile externe, iar orice întrerupere a activității poate afecta compania”, a declarat Evgeny Vigovsky, Head of Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab.
Kaspersky DDoS Protection îmbină experiența companiei în combaterea amenințărilor cibernetice cu cea în dezvoltarea de programe in-house. Soluția protejează împotriva tuturor tipurilor de atacuri DDoS, indiferent de complexitatea, forța sau durata acestora. Spre deosebire de numeroase alte produse similare, soluția Kaspersky Lab protejează orice serviciu online care ar putea fi atacat, inclusiv aplicații ale companiei, servicii, baze de date și multe altele.