Schimbările ce pot influența securitatea maritimă
Navele autonome și monitorizarea navelor suspecte prin satelit sunt noi subiecte care au un impact asupra securității maritime.
În ceea ce privește navele autonome, industria maritimă trebuie să își pună o serie de întrebări care să ducă la obținerea unor anumite beneficii fără să expună industria și comunitatea la riscuri mai mari. Automatizarea nu este ceva greșit, rău sau neglijent, conform maritime-executive.com.
În primul rând, automatizarea este foarte strâns legată de navigare. Navele care se conduc singure, înseamnă că sunt programate să facă asta, ceea ce nu diferă cu mult cu ceea ce face comandantul navei care decide care este cea mai bună soluție în funcție de diferite calcule și recomandări de la diferitele software de navigație. Diferența dintre comandantul navei și un sistem automat este autonomia, care lipsește dintr-un sistem automat.
Un alt aspect este legat de infrastructura necesară funcționării unui sistem automatizat si de cine o deține și personalul care lucrează cu acest sistem.
Un al treilea aspect vizează accesul la conducerea vasului a diverselor entități și modul în care acesta se realizează pentru a fi siguri că vasul nu este preluat de hackeri.
Automatizarea presupune ajustarea verificărilor de personal pentru a răspunde îngrijorărilor legate de siguranță și securitate. Pentru anumite companii poate deveni o povară pentru progamele interne de securitate deoarece acestea ar trebui să verifice atent fiecare angajat și persoană care accesează sistemul.
Agenția Spațială din India (Isro) a anunțat că va ajuta agențiile de securitate costală și maritimă să urmărească navele și ambarcațiunile suspecte prin satelit. Programul vrea să prevină infiltrările maritime, scrie indiatimes.com.
Sistemul de identificare automată monitorizează vapoare care au mai mult de 20 de metri lungime. Monitorizarea prin satelit a fost stabilită pentru vapoarele mai mici.
Infrastructura pentru o monitorizare mai atentă a vaselor suspecte care se apropie de coasta Indiei crește rapid, cu 46 de radare de costă și 74 de sisteme de identificare automată instalate până în prezent.
Până în martie 2018, 1.000 de dispozitive de recepţie-transmisie automată vor fi instalate de ISRO pentru a monitoriza navele, conform zeenews.india.com.
India și-a întărit securitatea martimă după ce în 2008 a avut loc un atac terorist în Mumbai. Teroriștii au ajuns din Pakistan navigând pe mare.
Linia de coastă a Indiei măsoară 7.516 de kilometri și prezintă o varietate de îngrijorări de securitate care includ aducerea de arme și explozibil în zonele izolate, contrabandă cu bunuri și altele.