[simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip]
Categories: Securitate Fizica

Probleme grave de securitate pe aeroporturi

Cei mai mulţi angajaţi aeroportuari cu acces direct pe piste şi la aeronave nu trec prin niciun control de securitate zilnic.

 

În SUA, doar două dintre aeroporturile mari din ţară dispun de sisteme care le cer tuturor angajaţilor cu acces securizat să treacă prin detectoare de metal, relatează CNN. “Una dintre cele mai mari vulnerabiltăţi pentru acest aeroport şi probabil pentru orice alt mare aeroport ca MIA (Aeroportul Internaţional din Miami) este ameninţarea din interior”, a declarat Lauren Stover, directorul pentru securitate al aeroportului, transmite Mediafax.

Miami are patru punct de control pentru angajaţi, cinci porţi de acces pentru vehiculele conduse de muncitorii din aeroport, verificări aleatorii ale trecutului angajaţilor şi cursuri obligatorii de conştientizare a securităţii pentru angajaţi, printre numeroase alte măsuri de securitate.

Dar chiar şi acest protocol strict din Miami poate fi vulnerabil, explică Stover. “Nu este 100 la sută sigur, iar noi ştim că persoanele care intenţionează să exploateze vulnerabilităţile le pot găsi”, a afirmat ea.

Anul trecut, aeroportul a confiscat legitimaţiile a 209 angajaţi pentru încălcarea normelor de securitate, în timp ce aeroportul are 34.000 de angajaţi cu legitimaţii, dintre care 33.150 cu posibilitatea de a intra în zone cu acces restricţionat.

Celălalt mare aeroport care controlează strict angajaţii este Orlando, din Florida, potrivit unei investigaţii realizate de CNN.

Dar în Statele Unite nu există o lege federală care să ceară ca hamalii, mecanicii şi echipele de salubrizare sau alţi angajaţi cu acces în aeroport şi în zone sensibile să fie verificaţi aşa cum sunt pasagerii. De obicei, ei sunt verificaţi din punct de vedere al cazierului judiciar şi pot fi controlaţi aleatoriu în timp ce se află la muncă. În schimb, cei care lucrează la porţile de îmbarcare, precum şi angajaţii restaurantelor trec prin puncte de control ale TSA (Autoritatea pentru Siguranţa Transporturilor).

CNN a contactat 20 de aeroporturi mari din Statele Unite pentru a le întreba despre protocoalele de securitate pentru angajaţi. Un purtător de cuvânt al aeroportului internaţional Tacoma din Seattle au declarat că angajaţii cu acces în zone restricţionate nu trebuie să treacă prin detectoare de metal dar poartă insigne verificate de scannere biometrice. Reprezentanţii altor aeroporturi, precum cel din Los Angeles, Minneapolis-Saint Paul şi McCarran din Las Vegas, au declarat că unii angajaţi din zonele cu acces restricţionat trebuie să treacă prin detectoarele de metal, în timp ce alţii nu.

Opt aeroporturi nu au răspuns solicitării CNN.

Share
Publicat de
admin2

Stiri Recente

Conferința de Analiză de Risc – Ediția a V a

Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…

March 5, 2020

The Power of Video 2020

Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…

March 5, 2020

Reținuți pentru complicitate la furt și tâlhărie

La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…

December 20, 2019

De ce să nu folosești rețelele WiFi publice gratuite și ce riști dacă o faci

Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…

December 20, 2019

Atacuri de phishing şi malware, apărute în contextul celui mai nou film din seria ”Star Wars”

Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…

December 20, 2019

Cercetați de polițiști pentru furturi din genți și buzunare

Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…

December 20, 2019