Politia, despre securitate si succesul in afaceri
Succesul în afaceri al unor societăți comerciale nu depinde doar de modul în care acestea își realizează scopul propus, ci și de modul în care clienții, serviciile oferite și produsele realizate sau comercializate sunt asigurate contra infractorilor, susțin reprezentanții Poliției.
Deseori, unele societăți comerciale manifestă un ‘punct slab’, valorificat de către infractori prin vizite repetate în urma cărora administratorii sau angajații constată că au fost păgubiți.
Deși Legea 333/2003 prevede obligații pentru asigurarea societăților comerciale, unii deținători și administratori neglijează în mod voit aceste prevederi, considerând fie că lor nu li se poate întâmpla, fie că prejudiciile ce pot fi create ar avea valori foarte mici și nu impietează bunul mers al activităților.
Dar, pentru că legea nu este facultativă, reamintim celor care au obligații în asigurarea societăților comerciale că nerespectarea acestor prevederi atrage aplicarea unor sancțiuni contravenționale și, totodată, creează o vulnerabilitate.
Un pas important îl reprezintă și selectarea riguroasă a personalului, știut fiind faptul că, nu de puține ori, infractorii au acționat cu sprijinul și complicitatea angajaților.
Supravegherea întregului spațiu al societății prin instalarea de camere video amplasate cât mai discret conduce la identificarea ‘clienților’ care se plimbă în mod dezinteresat, urmărind doar vigilența personalului de pază. La terminarea activităților, trebuie controlate toate încăperile pentru a identifica eventuale persoane rămase ‘accidental’ în interior și încuiate toate geamurile sau gurile de aerisire prin care ar putea pătrunde infractorii.
Activarea sistemului de alarmă, conectarea lui la un dispecerat și blocarea tuturor căilor de acces cu sisteme mecanice anti-efracție performante reprezintă un prim pas spre siguranță.