Primii doi ani de parteneriat au avut un impact remarcabil: numărul incendiilor la locuințe s-a redus cu 6%, iar cel al victimelor, cu 12%. Statisticile privind victimele din rândul copiilor indică o scădere de aproape 23%. Majoritatea incidentelor au fost provocate de coșurile de fum fără protecție, defecte sau neprotejate față de elementele combustibile (cca.34%), precum și de utilizarea unor instalații și echipamente electrice defecte sau improvizate (cca.23%).
Exerciții de alarmare și evacuare în școli și licee, lecții despre energie, jocuri interactive, instruiri privitoare la comportamentul în caz de incendiu, materiale informative distribuite în zone cu trafic pietonal intens, întâlniri cu autoritățile locale și asociațiile de locatari. Mii de ore de voluntariat, peste 27.000 de acțiuni de informare organizate la nivel național, în cadrul cărora au fost distribuite peste 660.000 de materiale (afișe, flyere, stickere etc.) și la care au participat direct circa 1,5 milioane de persoane (adulți și copii), toate aceste evenimente fiind susținute de o amplă campanie prin intermediul mass-media cu spoturi TV și radio pentru promovarea mesajelor de siguranță la principalele posturi naționale, dar și în mediul online.
Așa ar arăta, foarte pe scurt, o descriere a eforturilor comune depuse de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (I.G.S.U.) și E.ON România în primii doi ani ai parteneriatului ‘Împreună pentru siguranță‘. În cadrul acestui parteneriat, încheiat în luna septembrie 2012, cele două părți au derulat campanii de informare, prevenire și conștientizare a cetățenilor asupra pericolelor la care sunt expuși în cazul utilizării necorespunzătoare a diferitelor surse de energie.
Statisticile I.G.S.U. arată că, anual, sute de persoane își pierd viața în incendii, intoxicații cu monoxid de carbon sau ca urmare a exploziilor, a utilizării necorespunzătoare sau a defecțiunilor aparatelor și instalațiilor electrice. Parteneriatul, al cărui obiectiv principal îl reprezintă derularea de campanii de informare menite să conducă la reducerea numărului incidentelor și, implicit, al victimelor, este primul de acest fel încheiat între I.G.S.U. și o companie din sectorul energetic din România.
În baza acestui parteneriat, I.G.S.U. și E.ON România a desfășurat la nivel național campania ‘F.O.C — Flăcările Omoară Copii’ (lansată în luna septembrie 2012), destinată conștientizării pericolelor la care sunt expuși copiii lăsați singuri (sau nesupravegheați) în casă.
Din păcate, mulți adulți nu cunosc sau ignoră cele mai elementare reguli de siguranță și cazurile în care unii dintre ei sau membri ai familiilor lor și-au pierdut viața sau au rămas mutilați în urma unor tragice incidente sunt mărturii dureroase a ceea ce înseamnă nerespectarea lor.
Totodată, campaniile ‘R.I.S.C.—Renunță ! Improvizațiile sunt Catastrofale !’ (lansată în luna noiembrie 2012), respectiv ‘R.I.S.C. — Siguranța NU e un joc de noroc !‘ (decembrie 2013) și-au propus nu doar să informeze și să sensibilizeze populația, ci și să schimbe, în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie.
Activitățile de informare și prevenire derulate în cadrul parteneriatului nu pot schimba mentalități peste noapte, însă poate au contribuit la salvarea unor vieți și la evitarea altor tragedii.
Numărul copiilor, victime ale incendiilor, s-a redus cu aproape un sfert. Iar tendința de scădere se poate remarca și pe alte segmente. Potrivit datelor I.G.S.U., la nivel național, numărul incendiilor la locuințe petrecute în intervalul 1 septembrie 2012-31 august 2014 a scăzut cu 6% raportat la perioada similară a anilor anteriori (1 septembrie 2010-31 august 2012), ajungând la 10.805 evenimente. Cu 12% s-a redus și numărul victimelor incendiilor produse la locuințe, care a ajuns la 840, în perioada menționată. Dintre acestea, 64 au fost copii, cifra fiind, de asemenea, în scădere cu 23%.
‘Este extrem de important să prevenim înainte de a interveni și, de aceea, e nevoie de o informare continuă a populației pe teme de siguranță pentru a reduce numărul victimelor. Campaniile de informare derulate până acum au avut un impact serios prin continuitatea și mesajele transmise și ne dorim ca parteneriatul între I.G.S.U. și E.ON să continue’, a declarat dr. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.
Campaniile de informare și prevenire nu pot elimina tragediile, însă pot avea un rol decisiv atunci când sunt desfășurate permanent.
‘Suntem încurajați de faptul că în aria de acoperire a companiilor E.ON România constatăm o scădere considerabilă a numărului victimelor intoxicațiilor cu monoxid de carbon și a cazurilor soldate cu decese, dar mai sunt multe de făcut. Ținta noastră este: zero victime, zero incendii, zero explozii. Știm că mai este un drum lung până acolo, dar orice altă țintă este inacceptabilă. Din acest motiv, cea mai mare parte a investițiilor noastre merge an de an către modernizarea rețelelor pentru a le aduce cât mai aproape de standardele occidentale’, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON România, marți, 23 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă.
‘Crearea unei culturi de securitate în rândul cetățenilor, deziderat pe care instituția noastră și l-a propus, necesită un efort intens și susținut, sens în care acest gen de acțiuni trebuie continuate și extinse către prevenirea manifestării și a altor cauze ale incendiilor’, a declarat col. Nicolae Cornea, șeful Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (I.G.S.U.).
În următoarea perioadă, având în vedere și apropierea sezonului rece, în cadrul campaniei ‘R.I.S.C. — Siguranța NU este un joc de noroc !‘ vor fi continuate acțiunile care urmăresc să atragă atenția în mod deosebit asupra riscurilor majore care decurg din utilizarea coșurilor de fum fără protecție, defecte sau neprotejate față de elementele combustibile (acestea au provocat 33,6% din totalul incendiilor la locuințe, în perioada 1 septembrie 2012-31 august 2014). Utilizarea instalațiilor și echipamentelor electrice defecte sau improvizate a stat la originea a 22,5% din totalul incendiilor, iar mijloacele de încălzire pe bază de gaze sau alte tipuri de combustibil au cauzat 16% din incendii.
Activitățile de informare și prevenire derulate în comun de E.ON România și I.G.S.U. vor fi extinse în anii următori și pe alte segmente, proiectele derulate până acum primind deja numeroase aprecieri și confirmări care le plasează în categoria celor mai ample campanii de responsabilitate socială derulate în România pe teme de siguranță.
Ca o recunoaștere a eforturilor comune depuse în cadrul acestei colaborări, E.ON România și I.G.S.U au primit, în luna iunie 2013, ‘Premiul Fundației Gala Societății Civile pentru Campanii Sociale’, pentru proiectul ‘F.O.C. — Flăcările Omoară Copii’. De asemenea, campania ‘R.I.S.C. — Siguranța NU este un joc de noroc !‘ a obținut premiul special în cadrul Galei Romanian CSR Awards 2014, la categoria ‘Susținerea Comunității’.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…