[simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip]
Categories: Securitate Fizica

Ministrul Remus Pricopie: Şcolile să admită că au probleme cu violenţa

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, consideră că unităţile de învăţâmânt trebuie să recunoască faptul că au probleme în ceea ce priveşte violenţa sau consumul de droguri, pentru că numai aşa lucrurile vor putea fi rezolvate de instituţiile abilitate ale statului.

 

 

“Primul pas pe care trebuie să-l facem este să recunoaştem că avem această problemă (n.r. – violenţa în şcoli). Pentru că dacă noi nu recunoaştem că o avem şi nici care este dimensiunea problemei, atunci nu ştim ce să tratăm. Eu nu ştiu – poate că sunt şi dacă sunt, îmi cer scuze – un liceu care să recunoască că are o problemă de consum de droguri cu elevii. (…) Dacă noi nu scăpăm de această inhibiţie şi de acest reflex să punem sub preş probleme grave, nu vom rezolva niciodată lucrurile”, a afirmat Pricopie marţi într-o conferinţă de presă.

Numărul cazurilor de violenţă în şcoli a crescut de la începutul acestui an şcolar comparativ cu anul precedent.

“Numărul de cazuri grave de violenţă (n.r. – fizică şi verbală), înregistrate la nivel naţional este de 140, acestea fiind raportate pentru anul şcolar precedent, iar la nivelul primului semestru au fost cam tot atâtea cazuri raportate. Judeţele au transmis către Ministerul Educaţiei cifrele lor în funcţie de o tipologie a actelor de violenţă, alta decât a fost în primul semestru al acestui an, şi mă refer la categoria atac la persoană, atentat la securitatea unităţii şcolare, atentat la bunuri, alte acte de violenţă şi atentate la securitate în spaţiul şcolar. (…) S-a specificat la un moment dat că există un număr mare de cazuri de violenţă la nivelul Capitalei. Din cele raportate, care sunt sau nu cele reale, sunt în jur de 160 în primul semestru al acestui an şcolar. S-a intensificat colaborarea cu MAI, existând un ordin comun din 2002. În februarie 2013 s-a încheiat şi un protocol de colaborare cu Direcţia de Ordine Publică. Urmează chiar să implementăm un plan naţional de prevenire a violenţei în şcoli”, a explicat Alina Moisescu, inspector general învăţământ preuniversitar, transmite Agerpres.

Potrivit ministrului Educaţiei, datele raportate de la inspectoratele şcolare din ţară nu sunt tocmai relevante, pentru că discrepanţele sunt foarte mari şi nu există un sistem de monitorizare eficient.

“Eu, ca ministru, în marea majoritate a cazurilor, aflu de situaţii de violenţă din mass-media. Sigur, e bine că aflu, ar fi mai grav să nu aflu deloc. Sistemul nostru de raportare actual, care este pus în practică, este un sistem prin care întotdeauna afli după ce a avut loc incidentul, şi nu după cinci minute, după o zi, două, trei, o săptămână. Atunci când nu ştii în timp real, de fapt nu poţi să monitorizezi. Pe de altă parte, aţi văzut în ultimele luni tot felul de statistici. Dacă vă veţi uita la judeţe, vă veţi da seama imediat de greşeli. Avem judeţe care raportează 70 de cazuri de violenţă şi altele care raportează 2.500 de cazuri în acelaşi interval de timp. Statistic vorbind, nu este posibil. Asta înseamnă că de fapt noi nu ştim ce măsurăm, fiecare măsoară ce vrea”, a susţinut Pricopie.

Ministerul Educaţiei urmează să implementeze noua Strategie pentru Combaterea Violenţei, care deocamdată este în stadiu de proiect, pentru că trebuie consultate mai multe ministere implicate, dar şi alte instituţii şi organizaţii.

“În acest document, pe lângă faptul că se actualizează o serie de concepte, se corelează mult mai bine cu legislaţia curentă, se fac propuneri pentru noi clarificări legislative. Eu cred că sunt două sau trei elemente de noutate: în primul rând monitorizarea. Nu există etaje ale actelor, să fie pe categorii, or, acest document încearcă să facă acest lucru: să stabilească categorii de acte de violenţă, să le descrie foarte bine şi să pună în practică un sistem de monitorizare în timp real. Asta înseamnă că şcoala este obligată să intre urgent, după ce anunţă Poliţia, dacă este nevoie, salvarea etc., într-o bază de date şi să completeze în trei rânduri ce s-a întâmplat acolo, pentru ca şcoala să poată beneficia de ajutor. Având o mai bună tipologizare a problemelor, ştim ce fel de politici să promovăm”, a spus ministrul.

Pricopie a menţionat că salută deciziile CNA referitoare la reducerea expunerii copiilor la imagini care nu sunt corespunzătoare, dar şi politica diferitelor instituţii mass-media care se autocenzurează.

Ministrul a subliniat că activităţile de prevenţie trebuie derulate atât cu elevii şi profesorii, în şcoli, cât şi cu părinţii.

 

Share
Publicat de
admin2

Stiri Recente

Conferința de Analiză de Risc – Ediția a V a

Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…

March 5, 2020

The Power of Video 2020

Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…

March 5, 2020

Reținuți pentru complicitate la furt și tâlhărie

La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…

December 20, 2019

De ce să nu folosești rețelele WiFi publice gratuite și ce riști dacă o faci

Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…

December 20, 2019

Atacuri de phishing şi malware, apărute în contextul celui mai nou film din seria ”Star Wars”

Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…

December 20, 2019

Cercetați de polițiști pentru furturi din genți și buzunare

Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…

December 20, 2019