GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTĂRÂRE
pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008privind înfiinţarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr.1 la
Hotărârea Guvernului nr.416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor În temeiul art.108 din Constituţia României, republicată, şi al art.67 din Legea nr.500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre:
Articol unic – În Hotărârea Guvernului nr. 1.678/2008 privind înfiinţarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 19 decembrie 2008, după articolul 2 se introduce un nou articol, art.21, cu următorul cuprins:
„Art.21. – (1) Institutul poate organiza cursuri de formare profesională şi elibera documente de atestare şi pentru personalul altor instituţii şi operatori economici cu atribuţii în domeniul pazei obiectivelor, bunurilor sau valorilor şi protecţiei persoanelor, ce constituie activitate finanţată integral din venituri proprii.
(2) Cheltuielile curente şi de capital ale activităţilor prevăzute la alin.(1) se finanţează din veniturile proprii aferente acestor activităţi.
(3) Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activităţile prevăzute la alin.(1) se aprobă odată cu bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform prevederilor legale în vigoare.
(4) Excedentele anuale rezultate din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli prevăzut la alin.(3) se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.
(5) Execuţia de casă a bugetului de venituri şi cheltuieli prevăzut la alin.(3) se realizează prin Trezoreria statului, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice.
(6) Raportarea execuţiei de casă a bugetului de venituri şi cheltuieli prevăzut la alin.(3) se efectuează în conformitate cu instrucţiunile emise de Ministerul Finanţelor Publice.
PRIM – MINISTRU
EMIL BOC
Bucureşti,
Nr. ______________
Situaţia actuală
Prin Hotărârea Guvernului nr. 1678 din 10.12.2008 s-a înfiinţat Institutul de Studii pentru Ordine Publică, structură specializată de învăţământ cu personalitate juridică având ca scop desfăşurarea de activităţi de pregătire continuă, formare, specializare, perfecţionare profesională a personalului din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv de activităţi de pregătire managerială pentru personalul de conducere al ministerului. Ulterior, prin Hotărârea Guvernului nr. 732 din 21 iulie 2010, obiectul de activitate al Institutului a fost completat cu activitatea de cercetare ştiinţifică.
Astfel, la această dată, Institutul organizează cursuri de formare profesională iniţială şi dezvoltarea carierei (specializare, perfecţionare, de capacitate, pentru schimbarea profilului, limbi străine, cursuri de pregătire în vederea participării la misiuni internaţionale, etc.), precum şi pregătirea managerială pentru personalul de conducere din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Ca urmare a autorizărilor date de Consiliul Naţional pentru Formarea Profesională a Adulţilor, Institutul este furnizor naţional autorizat de formare profesională a adulţilor, înregistrat în Registrul Naţional al Furnizorilor Autorizaţi de Formare pentru patru programe de formare, după cum urmează:
•
program de specializare „Manager proiect”;
•
program de specializare „Asistent relaţii publice şi comunicare”;
•
program de specializare „Comunicare în limba germană”;
•
program de specializare „Comunicare în limba engleză”.
De asemenea, până la sfârşitul anului, Institutul urmează a fi autorizat şi pentru alte cursuri de interes. De menţionat că programele de formare profesională organizate de Institut se finalizează prin certificate de calificare cu recunoaştere naţională.
Ca urmare a autorizărilor obţinute în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei
aprobată prin Legea nr.87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ecoului pozitiv generat de participanţii la cursuri cu privire la calitatea pregătirii oferite de Institut, respectiv datorită bazei materiale de care dispune structura de învăţământ, există un interes deosebit din partea altor instituţii şi agenţi economici pentru formarea profesională a personalului propriu cu atribuţii pe linie de pază a obiectivelor, bunurilor sau valorilor si protecţia persoanelor (ex. Societăţi specializate de pază şi protecţie, Bănci, etc.) Ţinând seama de existenţa unui astfel de interes, respectiv de constrângerile bugetare şi necesitatea limitării cheltuirii fondurilor publice, există posibilitatea ca, în acord cu modul actual de finanţare a Institutului, susţinerea financiară a activităţii de formare profesională a adulţilor care provin din instituţii şi agenţi economici care solicită specializarea personalului propriu în domeniul ordinii şi siguranţei publice sau în alte domenii pentru care ISOP este autorizat, să se realizeze în condiţiile stabilite de Legea nr.500/2002 privind finanţele publice, ca activitate finanţată integral din venituri proprii.
Schimbări preconizate
Institutul va dobândi competenţe de formare profesională şi pentru alte categorii de personal decât cele din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, finanţarea activităţilor urmând a se asigura prin efortul propriu al structurii de învăţământ.
Extinderea procesului de formare profesională la personalul din celelalte instituţii şi agenţi economici care sunt forţe complementare de ordine şi siguranţă publică, este benefică şi pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor având în vedere misiunile comune realizate. Pe de altă parte, asigurarea constantă a unor programe de pregătire profesională nu poate duce decât la întărirea calităţii procesului de formare şi la creşterea prestigiului instituţiei, la nivel naţional, în condiţiile existenţei şi dobândirii de noi competenţe profesionale de către personalul didactic, formării unei instituţii de tradiţie şi menţinerii certificării în domeniul managementului calităţii şi autorizărilor Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…