Exces de zel al unor agenți de pază: Au blocat roata de la mașină a unui bătrân cu handicap
Agenții de pază ai unui supermarket din București au blocat roata mașinii unui bătrân cu handicap locomotor, motivând că acesta nu a respectat regulamentul intern.
Pe 22 februarie, agenții de pază de la magazinul Lidl Apusului au blocat roata unui bătrân de peste 80 de ani cu handicap locomotor pe motiv că nu a respectat regulamentul intern Lidl cu privire la parcarea autoturismelor, precizează Cristi Rusu Popa, pe pagina sa de Facebook.
„Bătrânul a parcat lângă spațiul special amenajat pentru persoane cu handicap fără a bloca accesul in magazin sau a circulației, a parcat in acel loc pentru că spațiile pentru persoane cu handicap aveau accesul blocat cu lanțuri și piloni de plastic. Reprezentații firmei de pază SSG l-au văzut când a parcat, l-au lăsat sa între in magazin după care i-au blocat roata stânga față. La ieșire i-au solicitat sa plătească 100 RON taxa de deblocare. Pentru ca bătrânul nu a avut suficienți bani cei de la SSG au plecat deși bătrânul le-a explicat cu lacrimi in ochi ca nu are bani suficienți la el și că are programare la o clinică de cardiologie in Ghencea. Au venit doua echipaje de poliție care au așteptat aproape o oră pe cei de la SGG care au declarat ulterior foarte relaxați că este parcarea privată a Lidl și că bătrânul a parcat într-un loc interzis, că nu e problema lor că spațiile pentru persoane cu handicap sunt blocate cu lanț și că bătrânul trebuie sa plătească. Trei polițiști s-au umilit timp de aproape încă o ora in fața unui paznic de la SSG rugându-l sa deblocheze roata bătrânului. Într-un final pentru ca Poliția Română nu avea jurisdicție pe proprietatea Lidl și pentru că bătrânul se simțea rău am strâns noi cei revoltați 100 de lei pentru a debloca mașina omului. In tot acest timp șeful de magazin și încă o persoană din conducerea Lidl aflată in inspecție s-au hilizit in vitrina magazinului”, scrie Cristi Rusu Popa.
Lidl promite să îşi revizuiască procedurile interne şi să ia măsurile necesare pentru a îmbunătăţi regulamentul căruia i se supun prestatorii de servicii care asigură serviciile de administrare a parcărilor magazinelor, arată un comunicat al reţelei de magazine remis MEDIAFAX.
„Astfel, ne vom asigura încă o dată că aceştia aplică regulamentul nu doar în literă, dar şi în spiritul său. Fiecare magazin este prevăzut şi cu locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilităţi. Pentru informarea şi confortul clienţilor noştri, parcările au un regulament afişat la vedere, pentru ca oricine să îl poată consulta. Mai mult, pentru a descuraja ocuparea acestora într-un mod abuziv de persoane cărora nu li se adresează, există în prezent acest sistem cu lanţuri de prindere, care poate fi înlăturat cu uşurinţă la nevoie. Am introdus această soluţie tocmai ca urmare a sesizărilor repetate ale clienţilor noştri cu privire la faptul că, de multe ori, locurile sunt ocupate de cei cărora nu li se cuvin, iar clienţii care au nevoie de ele nu le pot folosi”, arată comunicatul.
Deși reprezentanții Lidl și-au cerut scuze pentru situația creată, nu au dat detalii legate de vreo masura concreta luata fata de cazul revoltator prezentat. Nici fata de agentii firmei de paza, nici fata de conducerea magazinului in parcarea careia a avut loc incidentul, nici fata de clientul lor, umilit si hartuit, conform ziare.com.
Însă, intr-o precizare remisa redactiei Ziare.com, Lidl anunta ca “Pentru a ne cere scuze personal, ne-am intalnit in cursul zilei de astazi (sambata – n.r.) cu domnul a carui masina a fost, in mod regretabil, blocata. De asemenea, tot in cursul zilei de astazi, firma care administreaza parcarile magazinelor noastre si-a cerut, la randul ei, scuze si i-a restituit suma de bani platita pentru deblocarea rotii.”
Lidl a mai menționat că au fost eliminate „lanturile care delimiteaza locurile pentru persoane cu dizabilitati” și păstrate conurile de atenționare „pentru a atrage atentia, o data in plus, asupra faptului ca acele locuri sunt destinate persoanelor cu dizabilitati.”