EXCLUSIV Interviu cu Stefan Berciu, Security Operations Manager Orange Romania
Cititi mai jos un interviu realizat de Securityportal.ro cu Stefan Berciu, Security Operations Manager Orange Romania
1. Cum caracterizati piata de securitate din Romania?
Piata de securitate din Romania este una inca in dezvoltare, cu posibilitati de crestere calitativa
2. Cum credeti ca va evolua piata pe termen mediu?
Imi doresc ca piata sa evolueze in special din punct de vedere al calitatii serviciilor
3. Care sunt principalele neajunsuri ale mediului de securitate din Romania (companii, legislatie, institutii relevante ale statului, scandaluri, management etc) si care credeti ca ar fi cateva solutii posibile?
Principalele neajunsuri sunt: instruire insuficienta, personal relativ slab calificat, dotare necorespunzatoare. Posibile solutii: plata corespunzatoare, selectia mai atenta, instruire de specialitate
4. Care considerati ca ar fi principalele elemente ce definesc in prezent societatea romaneasca (violenta in scoli, orientarea spre castiguri usoare, desconsiderarea legii, puterea institutiilor statutului etc.) si au impact semnificativ asupra pietei de securitate?
Desconsiderarea legii cu concursul incapacitatii organelor statului – le vad ca fiind principalii factori generatori de violenta.
5. Cum apreciati mediul concurential si respectarea legalitatii?
Cred ca legalitatea in domeniul securitatii este relativ respectata si nu cred ca e nevoie de puteri suplimentare acordate personalului de securitate
6. Care credeti ca ar trebui sa fie rolul Politiei Romane in ecuatia securitatii? Dar al organizatiilor de breasla sau al companiilor de asigurari?
Politia ar trebui sa fie principalul factor care asigura securitatea. Companiile de consultanta ar putea face recomandari de securitate celor interesati intr-adevar in aceasta privinta, pentru companiile pe care investitorii le conduc
7. Cum apreciati nivelul culturii de securitate la nivelul companiilor din piata, atat al celor din domeniul securitatii, cat si al celor ce beneficiaza de astfel de servicii?
Cultura de securitate este relativ dezvoltata si bine organizata doar la nivelul marilor corporatii; in rest, nu cred ca putem vorbi de o cultura de securitate in mediul privat, ca si serviciu pentru care firmele private sa plateasca sau in care sa investeasca
8. Cat de importanta este componenta de securitate in compania dvs (sau in grupul de companii din care face parte)?
Compania la care lucrez acorda o atentie sporita securitatii, atat ca investitii in domeniu, cat si in ceea ce priveste cultura de securitate a angajatilor
9. Conduceti securitatea unei companii de succes pe piata din Romania. Care a fost reteta succesului? Care au fost cele mai importante momente din istoria companiei ce au marcat evolutia acesteia, cu bune si cu rele?
Domeniile pentru care sunt responsabil sunt securitatea fizica, atat a sediilor companiei, cat si a angajatilor. Principala provocare a fost crearea si inocularea unei culturi de securitate la nivelul companiei, astfel incat angajatii sa simta ca securitatea este treaba fiecaruia dintre ei si ca lucreaza pentru ei, nu impotriva lor
10. Care sunt planurile de viitor ale companiei dvs?
Este vorba despre mentinerea la un nivel ridicat a responsabilitatii angajatilor pe linie de securitate, a unui climat de incredere in serviciile de securitate si rezolvarea in timp optim a tuturor incidentelor de securitate.
Profilul companiei: Orange Romania
An de infiintare: 1997
Domeniu: Telecomunicatii
Gama servicii de securitate: Monitorizare, Interventie, Paza, Sisteme de Efractie, Control Acces, CCTV
Membra a grupului France Telecom