HomeStiriInterviuriEXCLUSIV Directorul RPG Security: Politia si firmele de securitate sunt de aceeasi parte a baricadei in lupta cu infractorii
director general rpg security - stefan crizboi

EXCLUSIV Directorul RPG Security: Politia si firmele de securitate sunt de aceeasi parte a baricadei in lupta cu infractorii

director general rpg security - stefan crizboiSpecificul pietei de monitorizare-interventie din Bucuresti, tendintele din piata si neajunsurile majore pe acest segment sunt doar cateva din problemele pe care Securityportal.ro a incercat sa le aduca in atentia opiniei publice, intr-un interviu in exclusivitate cu directorul general al RPG Security, Stefan Crizboi.

 

 

Securityportal.ro: Caracterizati specificul pietei de monitorizare-interventie din Bucuresti (dpdv economic, tehnic, prestatori, beneficiari).

Stefan Crizboi:. Daca ar fi sa descriem specificul pietei de monitorizare, ar trebui sa ne gandim in prima faza la teoria haosului, caci asta s-a intamplat in primii ani de aparitie a acestui tip de serviciu. Apoi, in faza a doua, ar trebui sa ne gandim la descoperitorii Americii, caci asta am facut noi. Nu spun ca am inventat, ci ca am descoperit.

Din pacate, trebuie sa spun ca, in anii ’95-’96, au existat cateva firme de monitorizare, care au impus standarde in acest domeniu, pe o piata ce putea fi caracterizata la acel moment ca o piata apropiata oligopolului, deci nu este chiar monopol, ci sunt 2-3 firme jucatoare. Aduceti-va aminte de Rovalnet sau Argus!

Spun din pacate, pentru ca acele firme nu au stiut sa pastreze pozitia dominanta obtinuta in piata, iar, acum, sunt cu mult surclasate de actualii jucatori importanti ai domeniului, unele dintre ele, chiar disparand din peisajul economic actual. Ca in orice piata in miscare, jucatorii au actionat mai departe, avand in vedere si nevoia de securitate a clientilor, deopotriva persoane fizice si juridice.

Din punct de vedere economic, au contat miscarile jucatorilor, si aici ma refer la cei ce au investit: in dotari, in oameni si, cel mai important, in imagine, caci am invatat si noi ca imaginea inseamna totul. Cine n-are imagine, nu exista, iar cei 3 mari jucatori actuali au avut fiecare cate o reteta diferita de a-si crea imaginea pana la acest punct. Din punctul meu de vedere, tot respectul pentru toate eforturile de pana acum,

Si din punct de vedere tehnic, lucrurile au evoluat odata cu anii, caci nu puteam nici noi sa ramanem in urma fata de ce se intampla in Europa. Au aparut echipamentele wirelees, au aparut sisteme de comunicatie tip GPRS, sisteme ce au permis conectarea in dispecerat a clientilor ce nu beneficiau de linie telefonica, au aparut sistemele de marcare-inregistrare a patrulelor, s-au montat pe masinile de interventie sisteme de urmarire a traseelor tip GPS tracking, si multe altele. S-a implementat mai serios monitorizarea video de la distanta, ca o alternativa la prezenta agentului de paza la obiectiv: captam imaginile in Dispecerat si intervenim cu echipaje doar atunci cand e nevoie. Efectul direct: costurile mult mai mici pentru client. Toate le-am adaptat din mers la o piata emergenta si care este in plina evolutie.

Din punctul de vedere al prestatorilor, lucrurile nu s-au schimbat considerabil, caci cei neseriosi au ramas la fel, iar cei seriosi s-au desprins de pluton. Diferenta a facut-o timpul, caci a trebuit ca beneficiarii sa se convinga singuri de acest lucru. Consecventa companiilor serioase a contat, de aceea am spus la inceput ca trebuie sa ne gandim deopotriva la teoria haosului, dar si la cei temerari.

Noi am stiut mereu care este dinstinctia dintre jucatori, doar ca nu eram noi cei ce trebuiau sa faca diferenta. Nu eram credibili, doar afirmand ceea ce stiam, trebuia facuta proba, iar acea proba s-a numit “timpul” corelat cu “rezultatul”. Rezultatul este practic intangibil, dar masurabil in gradul de siguranta al clientilor unei firme bune, comparativ cu ceilalti jucatori.

 

– Securityportal.ro: Care considerati ca este tendinta din piata la acest moment?

Stefan Crizboi:. Consider ca, la momentul actual, principalul fenomen ce se petrece consta intr-o puternica tendinta de cristalizare a pietei de servicii de monitorizare-interventii. A existat in ultimii 4-5 ani o permanenta efervescenta in acest domeniu, cu retrageri rasunatoare a unor jucatori din piata, aparitii (si disparitii) la fel de spectaculoase, dar episodice, dar totusi, in ultimul an se simte o cristalizare asa cum am spus. Deci cei ce au confirmat calitatea servicilor vor continua sa acapereze din piata, in timp ce altii vor continua sa dispara din peisaj. Clientii sunt cei ce au facut aceasta diferenta, caci, dupa ani de zile, au fost in stare sa incline balanta catre cei care conteaza in acest domeniu.

Stiu exact care este reprezentarea consumatorului fata de primii jucatori din piata, iar faptul ca RPG se afla in primii 3 jucatori importanti nu poate decat sa ne oblige in continuare in fata clientilor actuali si ai celor potentiali. Mai cred, de asemenea, ca, in urmatorul an, veti auzi de preluari spectaculose de companii, aceasta fiind tot o tendinta de cristalizare despre care am pomenit mai devreme.

Avand in vedere momentul de criza economica la nivel global, nu pot decat sa constat ca rata infractionalitatii creste in astfel de perioade, ceea ce inseamna ca pe termen mediu, acest tip de servicii de securitate, va fi din ce in ce mai necesar pentru un segment cat mai larg de consumatori.

Criza este si pentru hoti, iar ei nu asteapta ajutoare de la stat, ei actioneaza pur si simplu. Se specializeaza, se adapteaza si ei, odata cu industria de securitate. Aici intram pe un subiect ce ar merita dezbatut mai pe larg, dar asta poate cu alta ocazie.

 

– Securityportal.ro: Care sunt neajunsurile majore pe acest segment si ce solutii propuneti?

Stefan Crizboi: Neajunsuri majore nu exista pe piata : ceea ce ne dorim nu se poate, caci orice om isi doreste perfectiunea. Suntem obligati sa o urmarim totusi……..

Apoi acesta fiind un domeniu comercial, neajunsurile sunt doar cele create chiar de jucatori si/sau de cadrul legislativ. Este adevarat insa ca simtim de multe ori nevoia unui sprijin mai concret din partea organelor abilitate sa actioneze pe aceasi linie a sigurantei publice. Si din punct de vedere legislativ, ar mai fi multe aspecte de corijat, cel putin pe linia cooperarii intre firmele de securitate si autoritati. Si in plan procedural, tot ce s-a pus la baza acestei “piramide” este doar ca urmare a eforturilor unor firme de securitate si a unor conducatori din cadrul acestora.

La fel de adevarat insa, este ca nimeni nu a descoperit “apa calda” in acest domeniu, tot ce s-a facut a fost de insipiratie externa, dar chiar si efortul de a implementa un serviciu de acest gen, intr-o piata virgina, este un efort demn de a fi luat in seama. In rest, problemele noastre de zi cu zi: un trafic infernal in care ne zbatem sa ajungem in timp la interventii, lipsa oricarui mijloc de avertizare acustica sau optica, si altele.

Daca as avea sansa sa propun solutii, as incepe cu stabilirea unor relatii mai stranse cu Politia, in sensul de a clarifica o data pentru totdeauna faptul ca noi, firmele de securitate, ne aflam de aceasi parte a baricadei cu organele de stat in lupta impotriva fenomenului infractional, si daca plecam de la aceasta premisa, ar trebui sa colaboram in cu totul alt fel. De multe ori, raman cu impresia cu nu suntem luati in seama, iar asta se materializeaza intr-o puternica demotivare in defavoarea intaririi acestei cooperari. Mici semne exista, dar noi speram, bineinteles, la mai mult.

In toate statele europene, firmele de securitate, mai ales cele cu sute de angajati, sunt ajutate de Politie in munca lor, deci avem speranta ca, incet incet, vom reusi si noi sa trecem de aceasta faza.

 

– Securityportal.ro: Spre deosebire de celelalte produse si servicii din domeniul securitatii, serviciile de monitorizare-interventie sunt intr-o masura mai mare pretabile segmentului B2C. In acest context, care considerati ca este rolul promovarii unor astfel de servicii ce efecte au produs aceste actiuni de promovare in cazul companiei dumneavoastra?

Stefan Crizboi: Intr-adevar, domeniul serviciilor de monitorizare si interventie este mult mai adresabil consumatorului divers, in primul rand, datorita faptului ca, dpdv al costurilor, este mult mai accesibil. Daca acest serviciu se poate vinde chiar apeland la un serviciu de vanzare tip door to door sales, paza umana nu poate fi vanduta pe aceleasi cai. Promovarea in acest tip de activitate este cu totul atipica.

La ce ma refer: am incercat toate tipurile de promovare, bannere, anunturi, pliante, brosuri, spoturi radio, chiar spot tv. Nimic nu s-a vandut mai bine decat masina din teren. Poti sa-ti faci cata reclama vrei sau i-ti permiti… Pana nu apare masina in teren, clientii nu vin. Deci practic investitia in reclama este investitia in propria structura si operativitate, ceea ce nu pot sa spun ca e rau, dar pana sa ne convingem de asta, am pierdut o groaza de bani.

Nu spun acum ca reclama nu este necesara, dar in acest domeniu, cea mai buna reclama este o prezenta cat mai puternica in teren, caci acesta este domeniul in care activam – in teren. Pe calduri de 40 * Celsius sau dimpotriva pe friguri de – 20 * Celsius, clientul vrea sa te vada acolo … e normal. Permanent 24 ore din 24, 7 zile din 7, 365 zile pe an. Fara pauze, fara concedii, caci nici hotii n-au concediu. Orice alarma o tratam ca fiind reala, si trebuie sa avem grija de fiecare client in mod egal. Nu este usor, dar asta este ceea ce facem noi. Ne straduim s-o facem bine, ba chiar excelent.

 

– Securityportal.ro: Care este ponderea serviciilor de monitorizare-interventie din totalul cifrei de afaceri a companiei pe care o conduceti?

Stefan Crizboi: Ponderea servicilor de monitorizare-interventii in economia generala a RPG este acum undeva la valoarea de 40% Daca ma intrebati pe mine, in urmatorii ani, acest procent va creste considerabil, avand in vedere evolutia cererii venite din piata.

 

– Securityportal.ro: Ati incercat sa extindeti serviciile de monitorizare-interventie si in alte orase din tara? Daca da, cu ce rezultate si cum difera piata din Bucuresti de cea din provincie?

Stefan Crizboi: Nu, pentru ca, deocamdata, nu am reusit sa controlam piata bucuresteana, iar aici este “placinta economica” a acestei tari. Inca mai avem aici de acaparat din piata bucuresteana, pentru ca asa cum v-am spus, vor mai disparea multi jucatori din piata, iar daca avem atentia in alta parte, riscam sa pierdem din vedere clientii care sunt chiar aici sub nasul nostru, adica in capitala si in imprejurimi.

Cred ca tarie ca mai sunt multe oportunitati in aceasta piata, iar segmentul pe care noi putem sa-l obtinem, este mult, mult mai mare decat ce avem in prezent.

Piata din teritoriu este caracterizata prin potential de clienti mic, si un numar de 5-7 jucatori locali care se bat pe acesti clienti. Ganditi-va de exemplu ca Brasovul are circa 500 de agenti economici care s-ar preta la astfel de servicii, si, daca luam in calcul un numar de 4 firme importante de monitorizare existente, atunci ce ar trebui sa faca un jucator extern pentru a intra in piata? Cu ce tarife si daca merita acest efort ? Tocmai de aceea v-am spus ca suntem extrem de atenti la ce se intampla aici la noi .

 

– Securityportal.ro: Care sunt planurile dumneavoastra de viitor pe segmentul de monitorizare-interventie?

Stefan Crizboi: In planurile noastre de viitor intra, asa cum poate anticipati, cresterea numarului de clienti, dezvoltarea structurii noastre de interventie rapida, intarirea brandului RPG pe fondul cresterii nivelului de siguranta al clientilor nostri. Anul acesta venim si cu o oferta mult schimbata fata de anul trecut, mai acesibila, care speram sa aiba succes la public.

Exista si un plan de friendly aproach fata de segmente de piata care n-au fost atinse pana acum, in fine avem multe planuri. Exista o vorba in ceea ce priveste politica de marketing a unei companii: People talk to people … iar daca am ajuns aici, sunt convins ca mai avem multe de oferit pietei de securitate.

Bineinteles, asteptam iesirea din criza, cu toate ca eu am invatat ca “singura posibilitate de a sti vitorul, este sa-l creezi chiar tu” si pe tema asta a aparut si o gluma:

– Cum a stiut domne X ca va avea loc o explozie ?

– Pai chiar el a pus-o bomba, normal ca a stiut … deci a creat singur viitorul …

Incercam si noi sa creionam aceasta iesire din criza, prin tot ceea ce facem …

Share With: