Statistici alarmante legate de bresele de securitate
Sărbătorile reprezintă perioada în care companiile încearcă să vândă cât mai multe produse la oferte cât mai bune, fapt de care profită infractorii cibernetici.
Sărbători precum Crăciunul, dar și evenimente ca Black Friday reprezintă o ocazie uriașă pentru foarte multe companii să își vândă produsele la oferte cât mai atractive pentru utilizatori. Apariția acestor oferte reprezintă o unealtă utilă pentru infractorii cibernetici care fac victime în rândul utilizatorilor ce vor să profite de ofertele prezentate.
Duo Security a realizat un raport în care au fost adunate breșe de securitate și a creat un infografic numit Modern Detail Data Risk, în care sunt detaliate trend-urile îngrijorătoare în domeniul breșelor de securitate din Statele Unite ale Americii, inclusiv trei statistici care sunt alarmante, scrie CSO Online.
În anul 2013 au avut loc cu 62% mai multe breșe de securitate decât în 2012. Totuși, numărul acestora este foarte mic în comparație cu numărul furturilor de date și identitate. Potrivit Duo Security, numărul acestora a crescut cu 594%. De asemenea, costul fraudelor cu carduri de credit din 2013 este de 18 miliarde de dolari.
Există aproape 3,6 miliarde de entități care constituie industria retail. Industria retail angajează peste 14 milioane de oameni anual și contribuie cu aproape 2,5 trilioane de dolari la economia națională din Statele Unite ale Americii. Acesta pare a fi unul din motivele pentru care companiile nu iau foarte multe măsuri de protecție împotriva acestor lacune de securitate. Costul fraudelor de 18 miliarde este foarte mare, dar reprezintă mai puțin de 1% din profit, așa că retailer-ii mari neglijează acest aspect.
Totuși, nici măcar marile companii nu sunt imune în fața repercursiunilor cauzate de lipsa de protecție a datelor clienților. În urma uneia dintre cele mai mari breșe de securitate din toate timpurile, profitul companiei Target din ultimul sfert al anului 2014 a scăzut cu 42%.
În raport se motivează că aceste costuri nu sunt de ajuns încât să motiveze companiile să își îmbunătățească securitatea, deoarece acestea cred că nu li se va întâmpla lor, însă breșele de securitate sunt foarte costisitoare pentru companiile care sunt compromise.