Securitatea cailor ferate
James Somerville-Smith, lider al canalului de marketing EMEA la Honeywell vorbește despre securitatea căilor ferate.
Vandalizarea căilor ferate poate include un șir lung de activități infracționale ca desenarea de grafiti, murdărirea, depozitarea de deșeuri, stricarea gardurilor, podurilor, semnelor și al șinelor, sau chiar furarea metalului pentru a fi vândut. Este scump și poate cauza întârzieri și compromite siguranța. De fapt împărțit în două- pagube la nivelul infrastructurii șinelor și zonelor înconjurătoare și pagube la nivelul vagoanelor de tren- este problema transportului din Europa de mulți ani scrie securitynewsdesk.com.
Pentru a proteja toate căile ferate ale Europei nu este posibil să fie supravegheate video într-un mod care să aibă un preț redus. Acest lucru înseamna că părțile impotante sunt protejate în timp ce altele sunt expuse pericolelor.
O altă problemă este timpul și bani pierduți la curățarea de grafiti și la înlocuirea șinelor de tren furate.
În Germania s-au folosit drone pentru supravegherea căilor ferate, iar Marea Britanie a investit in polițiști sub acoperirire.
Pentru ca să existe un progres în eliminarea vandalismului trebuiesc făcute investiții care să protejeze trenurile, calea ferată și zonele adicente de infractori.
Camerele video CCTV care oferă imagini video de calitate pot identifica exact persoanele care au comis acte de vandalism. Ultimele sisteme de supraveghere video sunt dovada că se pot monitoriza căile ferate în mod eficient 24 din 7. Capacitatea de înregistrare a imgainilor video, de asemenea se îmbunătățește.
Tehnologiile de analiză video permit echipelor de securitate să prevină actele de vandalism până să se producă și este o măsură eficientă.
Un pas imens îl reprezintă tehnologiile wierless care permit supravegherea zonelor în care se efectuează lucrări de întreținere sau reconstrucție. Acolo nu este posibilă instalarea unor sisteme de supraveghere cu fir.
În concluzie, ar trebui investit mai mult în securitatea căilor ferate.