[simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip]
Categories: Business & Tehnologie

Se doreste eliminarea de pe piata a firmelor de securitate romanesti?

Firmele româneşti din domeniul pazei şi securităţii private ar merita să acorde o atenţie sporită la ce se întâmplă în ultima vreme. Ştiu că pare exagerat! Dar, dacă cineva încearcă eliminarea lor de pe piaţa internă, pe anumite domenii extrem de profitabile, în detrimentul celor din afară?

 

 

Toată lumea este de acord că există beneficii, atunci când există concurenţă. Iar concurenţa externă este bună, pentru că ar trebui să ducă la creşterea standardelor de calitate a serviciilor oferite clienţilor. Nimeni nu neagă faptul că firmele din domeniul securităţii private din SUA sau Israel – de exemplu – au în spate un portofoliu impresionant şi o experienţă pe măsură. Dar, în ultimii 20 de ani, în ciuda bâlbelor din legislaţia de specialitate şi a “timidităţii” autorităţilor de la Bucureşti, firmele româneşti au demonstrat că reuşesc să se ridice la standardele occidentale. Prin autoreglementare, eforturi susţinute şi experienţă acumulată în practică, au devenit extrem de competitive şi profesioniste. Nu chiar toate, dar cea mai mare parte. Încă este loc de mai bine!

Însă, se pare că există persoane din lumea afacerilor din România care nu acordă prea mult credit firmelor de pază şi securitate autohtone. Mai precis, domnul Dimitrios Sophocleous, directorul general al CFR SA. Domnia sa a precizat, potrivit agenţiei de presă Mediafax, că va discuta cu reprezentanţii ambasadelor SUA şi Israelului pentru identificarea unor soluţii în vederea stopării furturilor din reţeaua feroviară.

Aici, apar două probleme grave. Prima se referă la faptul că domnul Sophocleous elimină din start firmele româneşti, care pot să ofere, pe lângă expertiză, şi servicii de calitate. A doua problemă se referă la faptul că directorul general de la CFR SA apelează direct la ambasadele celor două state menţionate anterior. Ce se poate înţelege de aici, că doreşte direct pază de la CIA şi Mossad? Sau de la firmele desprinse din acestea şi care oferă servicii militarizate în zonele de conflict de pe mapamond?

Domnul Dimitrios Sophocleous gafează extrem de grav. Aici nu este nici Irak, nici Libia şi nici Afganistan. Chiar dacă este nemulţumit de oferta statului român, mai exact, a Mnisterului Afacerilor Interne, asta nu înseamnă că, în România, nu există nici un concurent serios care să rezolve problema. Contracost, bineînţeles, aşa cum se întâmplă pe piaţa liberă din Uniunea Europeană!

Având în vedere că statul român se confruntă cu nenorocita criză economică de mai bine de patru ani, la ce se putea aştepta CFR de la MAI? Chiar domnul Sophocleous a susţinut că există un proiect pentru asigurarea pazei care prevede cheltuieli anuale de 22,5 milioane lei, bani care ar urma să fie suportaţi din bugetul Ministerului Afacerilor Interne. Pe de altă parte, tot domnia sa a adăugat că nu ştie cât va dura implementarea acestei proceduri, iar, din această cauză, trebuie să existe un plan B. Adică SUA şi Israel?

“Eu văd că există o problemă. Nu sunt specialist, oamenii noştri nu sunt specialişti”, a afirmat domnia sa, potrivit Mediafax. Astfel, Dimitrios Sophocleous a contactat ambasadele SUA şi Israelului, urmând să aibă în perioada următoare întâlniri cu reprezentanţii acestora. “Dacă americanii şi israelienii nu ştiu despre security şi safety, cine ştie?”, a adăugat reprezentantul CFR SA.

Dimitrios Sophocleous a afirmat că, din informaţiile sale, pedepsele pentru furturile de componente feroviar au crescut. Potrivit sursei citate, în prezent, 70% din furturi sunt pe ruta Bucureşti – Constanţa. În 2011, pe reţeaua feroviară publică, au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar, în 2012, au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).

Un document oficial din luna octombrie arăta că CFR nu mai avea rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care au crescut în ultima perioadă şi afectează secţii precum Bucureşti – Constanţa, iar durata unei călătorii creşte, din cauza verificărilor. În martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.

De asemenea, premierul le-a cerut, la începutul lunii februarie 2013, miniştrilor Transporturilor şi Afacerilor Interne să asigure o mai bună securitate a căilor ferate, după ce trenurile, care efectuează cursa Bucureşti – Constanţa, au fost suspendate din cauza furturilor de pe linia ferată, solicitând, totodată, elaborarea unui act normativ care să prevadă înăsprirea pedepselor pentru această infracţiune.

“Vă rog ca, împreună cu ministrul de Interne, în perioada următoare, să găsim soluţia nu doar pentru Intercity Bucureşti – Constanţa, cred că de fapt e o problemă structurală – problema protecţiei căilor ferate. O să vă rog ca, împreună cu Ministerul Justiţiei, săptămâna viitoare, chiar şi prin ordonanţă de urgenţă, poate dublăm minimul şi maximul pedepselor din Codul penal pentru furturile de material rulant, pentru că, dacă mergem pe logica actuală, că sunt pedepse mici sau că se fură două şuruburi… Bun, dar alea două şuruburi pot însemna deraierea unui tren şi moartea unor oameni. Deci mergem şi pe partea de sancţiune şi, împreună cu MAI, să găsim o soluţie şi pe partea de pază a materialului”, a spus premierul, în debutul şedinţei de Guvern din 6 februarie.

E clar pentru toată lumea că problema securităţii căilor ferate este extrem de gravă! Statul român, prin intermediul MAI, din cauza restrângerilor bugetare, provocate de criza economică mondială, nu poate face faţă. Dar sectorul privat de pază şi securitate din România ce aşteaptă? Poate ar trebui să îi demonstreze domnului Dimitrios Sophocleous că CFR nu trebuie să apeleze la ambasadele SUA şi Israel, pentru că industria autohtonă de securitate este suficient de matură şi profesionistă pentru a face faţă provocării!

Share
Publicat de
admin2

Stiri Recente

Conferința de Analiză de Risc – Ediția a V a

Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…

March 5, 2020

The Power of Video 2020

Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…

March 5, 2020

Reținuți pentru complicitate la furt și tâlhărie

La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…

December 20, 2019

De ce să nu folosești rețelele WiFi publice gratuite și ce riști dacă o faci

Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…

December 20, 2019

Atacuri de phishing şi malware, apărute în contextul celui mai nou film din seria ”Star Wars”

Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…

December 20, 2019

Cercetați de polițiști pentru furturi din genți și buzunare

Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…

December 20, 2019