Cercetătorii de la Georgia Tech au publicat în revista Physical Review E un scenariu care descrie modul în care hackerii ar putea folosi vehiculele conectate la internet. Echipa de cercetători a vrut să dezvăluie modul în care infracțiunile cibernetice ar putea avea un impact asupra lumii reale, nu doar asupra identității digitale. Astfel au creat un model care arată felul în care hackerii ar putea folosi mașinile conectate. Exemplul descrie un incident în care șoferii rămân blocați în trafic fără a putea pleca cu mașina de pe loc deoarece accelerația nu mai funcționează, iar hackerii au preluat întâi controlul frânelor, conform fastcompany.com.
Breșele de securitate care afectează mașinile ar putea avea un efect direct – și periculos – asupra oamenilor și infrastructurii fizice. Iar folosirea de mașini autonome pe viitor presupune creșterea riscului.
De asemenea, organizația non-profit Consumer Watchdog avertizează într-un raport că un atac cibernetic care ar putea viza o întreagă glotă de vehicule la o oră de vârf, în Statele Unite, ar putea rezulta într-o catastrofă de proporții uriașe cu aproximativ 3.000 de morți, scrie sourcesecurity.com.
Organizația recomandă producătorilor de automobile să instaleze un buton de oprire care ar deconecta un vehicul de la internet în caz de urgență pentru a reduce amenințarea. Consumer Watchdog susține că vulnerabilitatea sistemelor computerizate ale automobilelor și posibilitatea unui atac cibernetic au fost comunicat privat către investitori, dar nu și către consumatori. Consumer Watchdog spune că producătorii de automobile continuă să conecteze la internet sisteme de siguranță importante.
Viitoarele modele de automobile ar trebui să izoleze complet sistemele de siguranță importante de sistemele de infotainment conectate la internet și alte rețele. Până în 2022, cel puțin două treimi dintre noile mașini care vor circula pe drumurile din SUA vor avea conexiuni online care ajung și la sistemele de siguranță importante ale mașinii.
Un motiv economic pentru care producătorii conectează vehiculele la internet este pentru a livra actualizări software fără a fi nevoie să recheme vehiculele în service. În plus sistemele permit și colectarea de informații valoroase precum viteza de deplasare și locurile în care mașina se oprește.
Prin urmare hackerii s-ar putea folosi de livrarea de actualizări prin intermediul internetului pentru a livra actualizări software modificate. Consumer Watchdog susține că software-ul livrat ar putea fi de la terți sau/și include contribuții de la mii de autori diferiți din lumea întreagă, foarte puțin testat. Consumer Watchdog mai spune că de aceea producătorii se folosesc de actualizarea online fără a atinge vehiculului, pentru a-și acoperi problemele de siguranță ale vehiculelor.
În plus, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din Statele Unite (NHTSA) a fost întrebată de un senator american dacă producătorii de autovehicule au raportat vulnerabilități de securitate cibernetică ale mașinilor conectate la internet și ce măsuri ia pentru a remedia problema, scrie fenderbender.com.
Senatorii american au cerut răspunsuri din partea autorității de reglementare a siguranței în trafic ca răspuns la raportul publicat recent de Consumer Watchdog.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…