Exista insa practici incorecte si la nivelul efortului de vanzare, fie ca vorbim despre o abordare door-to-door sau de un proces de achizitie bine structurat. Iata cateva dintre cele mai intalnite astfel de practici:
Criticarea concurentei sau prestatorului actual
Chiar daca clientul nu are suficienta specialitate sa evalueze prestarea serviciilor de securitate, o abordare corecta pune accent pe avantajele propriei oferte. In plus, o astfel de abordare poate crea o imagine nefavorabila actorilor din piata de securitate.
Lipsa sau nivelul scazut al SLA-ului contractelor de securitate si excluderea raspunderii
De prea multe ori intalnim in piata contracte care nu precizeaza indicatori de performanta pentru serviciile prestate (ex: timp de constatare defectiune tehnica, timp de rezolvare etc) sau dispozitive de paza care efectueaza predarea-primirea intre agenti doar la nivelul bunurilor proprii (ex: tomfa, statie, pelerina) dar nu si a bunurilor, valorilor sau elementelor de siguranta ale clientului (ex: lacate, ferestre)
Minciuna
Tehnicile de vanzare urmaresc sa produca efecte pozitive prin exploatarea unei anume caracteristici sau situatii ce tine de produsul sau serviciul vandut sau de potentialul client. Prezentarea unor fapte fara acoperire in realitate este echivalentul unui comportament inselator si contravine cel putin normelor deontologice si posibil, chiar legii.
Exista numeroase alte practici incorecte de vanzare in zona securitatii si o piata matura are nevoie sa isi creeze mecanisme de control si reglare in cazul aparitiei unor astfel de cazuri. Doua solutii posibile sunt reprezentate de:
Realizarea unor actiuni / proiecte de educare a consumatorilor de catre jucatorii din piata de securitate
Un semnal pozitiv in acest sens il reprezinta actiunile derulate de asociatiile de profil si in special de FSS – Federatia Serviciilor de Securitate – care de-a lungul timpului a depus eforturi pe mai multe linii cu ar fi seminarii privind bunele practici, cod deontologic etc.
Crearea unei asociatii pentru drepturile consumatorului de securitate
Spre deosebire de celebra Protectie a Consumatorului, o astfel de asociatie ar beneficia de expertiza si ar trata exclusiv cazurile de securitate. De asemenea, actiunile asociatiilor de profil reprezinta abordari ale prestatorilor de servicii pe cand o astfel de asociatie ar trebui sa aiba o abordare din sens invers.
Cea mai mare si mai avansata piata de securitate la nivel mondial, Statele Unite ale Americii, ruleaza astfel de mecanisme pentru a proteja consumatorul final. Conform securityinfowatch.com care preia date comunicate in cadrul conferintei organizate de Better Business Bureau (BBB), in conjunction with the Electronic Security Association (ESA), The Monitoring Association (TMA) si ADT, Securitatea fizica este caracterizata de cateva date foarte ingrijoratoare:
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…