[simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip]
Categories: Business & Tehnologie

Raportul anual de securitate Cisco

Cisco a prezentat rezultatele a două studii la nivel mondial, care oferă o imagine reală asupra noilor provocări din domeniul securităţii cu care se confruntă companiile, departamentele IT şi utlizatori individuali, pe măsură ce mobilitatea devine tot mai importantă pentru angajați, atunci când combină munca cu viața personală.

Constatările Cisco Annual Security Report (ASR) relevă faptul că cea mai mare concentraţie de ameninţări la adresa securităţii online nu vizează site-urile de pornografie, din domeniul farmaceutic sau jocuri de noroc, în ciuda opiniei generale care a consacrat aceste zone ca cele mai riscante. De fapt, cele mai multe amenințări țintesc destinaţiile legitime vizitate de publicul de masă, cum ar fi marile motoare de căutare, site-urile de cumpăraturi şi cele de social media. Astfel, Cisco a descoperit că în comparaţie cu un site de sofware contrafăcut, site-urile de cumpărături au o probabilitate de 21 de ori mai mare să conţină ameninţări, iar motoarele de căutare sunt de 27 de ori mai susceptibile să livreze conţinut dăunător. Mai mult, o persoană care accesează reclame online are o probabilitate de 182 de ori mai mare de a întâlni conținut dăunător decât accesând site-uri pornografice.

Riscurile de securitate sunt în creştere în companii, deoarece mulţi angajaţi adoptă propriul stil de viață și la locul de muncă. Dispozitivele lor, munca prestată şi activitatea online se combină cu viaţa lor personală, indiferent de locul în care se află – la birou, acasă sau altundeva. Implicaţiile la nivelul securităţii companiilor generate de această tendinţă de consum sunt susţinute de concluziile Cisco Connected Technology World Report (CCWTR), care oferă o perspectivă asupra atitudinilor noii generaţii de angajaţi, şi anume Generaţia Y. Conform studiului citat, majoritatea angajaților din Generaţia Y cred că mediul online nu asigură confidențialitate (91%), dar numai o treime spun că nu sunt îngrijorați de faptul că datele lor personale sunt colectate și stocate. Ei sunt dispuși să-și sacrifice informațiie cu caracter personal pentru a socializa online. De fapt, mai mulți angajaţi din Generația Y au declarat că se simt mai confortabil să ofere informații cu caracter personal site-urilor de cumpărături online decât departamentului IT al angajatorului – departamente care sunt plătite pentru a proteja identitatea angajaţilor şi dispozitivele acestora.

 

Pe măsură ce tot mai mulți membri ai Generației Y absolvă facultatea și intră în rândul forței de muncă, politica și cultura companiilor vor fi supuse unor presiuni în creștere. Aceste presiuni se datorează cerinţelor noii generații: libertatea accesului pe site-urile de socializare, alegerea dispozitivului de lucru şi un stil de viaţă mobil, pe care generaţiile anterioare nu l-au solicitat niciodată. După cum se arată în concluziile primei părți a World Technology Report, din decembrie 2012, membri Generaţiei Y verifică în mod constant noutăţile de pe site-urile de socializare sau de pe email, indiferent dacă sunt în pat (3 din 4 respondenți), la cină (aproape jumătate), la baie (o treime) sau în timp ce conduc (1 din 5). Acest stil de viaţă va fi adoptat tot mai mult și la locul de muncă, evidenţiind felul în care se va lucra în viitor şi modul în care companiile ar trebui să concureze pentru atragerea oamenilor valoroși din noua generație.

Concluzii cheie

Malware Android

 

Malware-ul pentru sistemul Android a înregistat o creştere de 2.577% în 2012.

Cu toate acestea malware-ul de pe internetul mobil reprezintă doar 0,5% din totalul malware-ului de pe internet.

Aceste tendințe au devenit deosebit de importante având în vedere că smartphone-ul este dispozitivul numărul unu în rândul preferinţelor angajaţilor din Generaţia Y, depășind laptop-urile, PC-urile și tabletele (din concluziile primei părţi a CCWTR).

 

Amenințările malware pe ţări

 

Anul 2012 a adus o schimbare semnificativă în ceea ce privește zonele geografice în care utilizatorii s-au confruntat cu amenințări malware. Astfel, în statistica țărilor cele mai afectate de malware, China a coborât de pe locul 2 în 2011 până pe locul 6 în 2012. Țările scandinave, precum Danemarca și Suedia s-au confruntat un număr mai mare de cazuri de malware pe internet, urcând în clasament pe locul 3, respectiv 4. Statele Unite ale Americii au păstrat locul de lider, cu 33 % din totalul cazurilor de malware de pe internet la nivel global. (concluzie a Raportului Anual de Securitate, ASR)

 

Statele Unite ale Americii – 33,14%

Federaţia Rusă – 9,79%

Danemarca – 9,55%

Suedia – 9,27%

Germania – 6,11%

China – 5,65%

Marea Britanie – 4,07%

Turcia – 2,63%

Olanda – 2,27%

Irlanda – 1,95%

 

Mai mult la CISCO

Share
Publicat de
admin2

Stiri Recente

Conferința de Analiză de Risc – Ediția a V a

Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…

March 5, 2020

The Power of Video 2020

Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…

March 5, 2020

Reținuți pentru complicitate la furt și tâlhărie

La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…

December 20, 2019

De ce să nu folosești rețelele WiFi publice gratuite și ce riști dacă o faci

Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…

December 20, 2019

Atacuri de phishing şi malware, apărute în contextul celui mai nou film din seria ”Star Wars”

Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…

December 20, 2019

Cercetați de polițiști pentru furturi din genți și buzunare

Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…

December 20, 2019