Olanda: Vocea utilizatorilor, parola pentru conturi bancare
O bancă din Olanda va introduce un nou serviciu de securitate pentru clienți, bazându-se pe vocea utilizatorului pentru autentificare.
Banca ING din Olanda va introduce un nou serviciu de securitate pentru clienți. Acesta le va permite să își folosească vocile drept parole, ceea ce înseamnă că până și în eventualitatea în care cineva îți cunoaște datele personale, nu îți va putea accesa contul, scrie playtech.ro
Această tehnologie se numește biometrică vocală și a fost dezvoltată de Nuance, aceștia susținând că e o metodă mult mai sigură de protejare a conturilor. Nu este susceptibilă la atacuri ce implică hacking și, mai mult decât atât, s-ar putea dovedi foarte utilă în eventualitatea în care ți-ai uitat parola.
Nu este prima oară când este folosită o tehnică de recunoaștere vocală într-o bancă, dar această metodă precisă este utilizată pentru prima oară în Olanda. Cei de la Nuance Communications se află și în spatele Siri și lucrează de mult timp la biometrica vocală.
În 2013, ING România a introdus-o pe Maria, un robot cu inteligență artificială compus din două funcții. Dacă sunăm la call center-ul ING ne va răspunde automat Maria, care are replici la întrebările noastre simple. Astfel, în loc de întrebări care se pot termina în da sau nu, Maria poate răspunde la lucruri cum ar fi “Vreau să-mi cumpăr maşina X. Ce trebuie să fac?”. Atunci, sistemul va folosi limbajul contextual dezvoltat de Nuance, dar şi baza de date de informaţii de la ING Bank, ca să ofere clientului opţiuni.
Unele dintre ele ar putea fi “tenunţă să mai cumperi atât de mult de la Carrefour în fiecare săptămână şi vei putea economisi pentru o maşină pe care să ţi-o cumperi în X luni”.