Noi scanere 3D pentru verificarea rapidă a bagajelor
Administrația americană pentru securitatea transporturilor (Transportation Security Administration – TSA) a certificat scanerele de bagaje 3D ale companiei Analogic.
Guvernul federal american încă trebuie să testeze scanerele companiei Analogic pentru a vedea integrarea lor cu celelalte sisteme și apoi să le testeze pe aeroporturi pentru a vedea cum se descurcă, scrie cnbc.com.
Dacă dispozitivele CT Connect trec de aceste teste, va fi aprobată folosirea lor pe aeroporturi.
ei de la Analogic spun că odată implementate, scanerele vor reduce timpul pe care ofițerii TSA îl petrec la scanarea bagajelor de mână pentru a descoperi arme și explozibil.
„Sistemul este creat pentru a oferi cel mai mic cost de deținere și țne în siguranță publicul călător care trece prin aeroport mai repede și mai în siguranță ca înainte,” spune Fred Parks, președinte și CEO al Analogic.
Compania American Airlines s-a angajat deja să cheltuie 6 milioane de dolari pe cumpărarea și instalarea scanerelor de bagaje Analogic CT Connect. Fiecare scaner costă 250.000 de dolari.
În prezent, cei care verifică bagajele folosesc scanere care oferă imagini bidimensionale. Prin urmare personalul de securitate demulte ori petrece mai mult timp pentru a verifica de două ori bagajele și conform testelor realizate de guvern, de multe ori armele nu sunt descoperite în bagajele de mână.
Scanerele numite ConneCT, de la Analogic, folosesc tomografia compterizată pentru a oferi agenților de securitate o imagine tridimensională pentru fiecare bagaj. Agenții TSA pot folosi ConneCT pentru a trece de dezordinea din bagaj și pentru a vedea dacă nu se găsesc obiecte interzise, scrie travelandleisure.com.
Tehnologia ar permite călătorilor să lase înăuntrul bagajelor de mână lichidele și dispozitivele electronice când trec prin verificarea de securitate, eliminând aglomerația creată de cei care nu știu la ce să se aștepte și de fermoarele înțepenite. Calitatea imaginilor 3D va permite și percheziționarea manuală a unor mai puține bagaje de mână.
Scanerul a dost testat de către Administrația americană pentru securitatea transporturilor și American Airlines pe aeroportul internațional Phoenix Sky Harbor și pe aeroportul Boston Logan în iunie.
În august 2006 a fost introdusă o interdicție totală a transportului de lichide într-un avion după ce un terorist a plănuit să deturneze un zbor tranatlantic prin amestecarea componentelor lichide ale unei bombe la bordul avionului, scrie telegraph.co.uk.
După cercetări îndelungate, regulile au fost îmblânzite, după ce s-a descoperit că lichide în cantități mai mici de 100 de mililitri nu reprezintă o amenințare.
Compania Cobalt Light Systems, are un dispozitiv numit Insight 200, care este evaluat pe sute de aeroporturi din Europa, fiind un dispozitiv care poate detecta explozibili în mai puțin de zece secunde. Acesta verifică lichide, spray-uri și geluri, și este aprobat de European Civil Aviation Conference, un corp interguvernamental responsabil de securitatea aeroporturilor și a liniilor aeriene.