Monitorizarea elevilor de catre scoli, la un nivel record
Școlile au început să colecteze date despre elevi la un nivel nemaîntâlnit, iar majoritatea părinților nu sunt conștienți de acest fapt, susțin experții.
Era digitală a permis școlilor să păstreze informații despre elevi, mulțumită analizei Big Data. Potrivit adepților acestei metode, colectarea datelor individuale ale studenților poate duce la dezvoltarea unor platforme ,,personalizate” și ,,adaptabilă”, scrie CSO Online.
Susținătorii drepturilor la intimitate susțin că această metodă depășește utilizarea datelor pentru crearea unui curriculum individual. Potrivit directorului Electronic Privacy Information Center (EPIC), Khaliah Barnes, colectarea de date este ,,scăpată de sub control”.
,, În datele colectate sunt incluse starea de sănătatea, activitatea sexuală, obiceiurile de fitness și programul de somn, medicamente prescrise sau consumul de alcool. Atitudinea studenților, sociabilitatea și entuziasmul acestora sunt cuantificate, analizate, înregistrate și plasate în sisteme enorme de date”, a spus Barnes.
Gaggle, un serviciu de monitorizare umană (HMS) pentru școli, spune pe site-ul oficial că sistemul ,,descoperă milioane de cuvinte și imagini neadecvate din email-urile studenților, din SMS-uri, fișiere atașate și fișiere din calculator și trimite mii de avertizări administratorilor din școli și autorităților în fiecare an”.
Totuși, Gaggle susține că respectă ,,toate legile legate de siguranță și intimitate din Statele Unite ale Americii, în special cele în care sunt implicații copiii”.
Rob Yoegel, vice-președinte Gaggle, spune că sistemul monitorizează doar conturile de email ,,furnizate de școli”, însă dacă un student trimite un email de pe un cont privat pe un cont al școlii, poate fi văzut. Potrivit vice-președintelui, doar școlile pot decide dacă vor informa studenții despre monitorizarea conturilor. Gaggle trimite notificări legate de ,,conținut inadecvat”.
Susținătorii dreptului la intimitate sunt de acord că școlile au un interes legitim în asigurarea siguranței elevilor în școli și în timpul activităților școlare, însă monitorizarea activităților și relațiilor din afara școlii ar trebui să fie discutate cu ,,părinții sau tutorele studentului pus în discuție, deoarece acest tip de monitorizare reprezintă o invadare uriașă a intimității studenților, dar și desconsiderare a dorințelor părinților”, a spus Rebecca Herold, director The Privacy Professor.
,, Majoritatea datelo pot fi colectate de la dispozitivele conectate folosite de studenți, precum smartphones și tablete, iar acestea nu au nicio legătură cu interesele școlii”, a adăugat aceasta.