Informatiile personale, moneda de schimb pentru corporatii
O companie din Statele Unite, DataCoup, le oferă zece dolari pe lună tuturor celor care acceptă ca activitatea lor pe internet să fie monitorizată.
Fiecare like pe Facebook, fiecare căutare pe Google şi fiecare mesaj pe Twitter ajunge şi în baza de date a celor de la DataCoup. După colectarea acestor informaţii, compania plănuieşte să le vândă. DataCoup face de fapt ceea ce nu fac cei de la Facebook sau Google. Compania îi plăteşte pe utilizatori pentru informaţiile personale foarte preţioase pe care acestia le-au pus până acum gratuit la dispoziţia giganţilor internetului și nu au primit nimic în schimb, transmite Digi24.
Cei care vor accepta să fie monitorizaţi de o aplicaţie produsă de DataCoup vor fi plătiţi cu până la zece dolari pe lună. Aplicaţia se poate conecta la toate conturile pe care le are un utilizator pe internet, de la conturile de Facebook şi Twitter, până la conturile de internet banking. Şi urmăreşte toată activitatea acelui cont. Like-uri, postări, căutări şi fişiere transferate.
Utilizatorii pot alege cantitatea de informaţii pusă la dispoziţia aplicaţiei DataCoup. Însă, cu cât informaţiile sunt mai puţine, cu atât banii oferiţi de companie sunt mai puţini. 10 dolari pe lună este de fapt o sumă maximă, pe care o vor primi doar cei care vor accepta monitorizarea totală.