Google renunta la CAPTCHA, partial
Google va renunța la serviciul de autentificare CAPTCHA, creat pentru a opri programele folosite de hackeri pentru a colecta adrese de email.
CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) ,,poate fi greu de citit și frustrant pentru utilizatori, mai ales pe dispozitive mobile. Deseori, oamenii trebuie să introducă textul de mai multe ori. La suprafață, această măsură pare una bună pentru îmbunătățirea exprienței utilizatorului. Este necesară intervenția umană, dar mai simplă”, a spus Zeus Kerravala despre încercarea Google de a renunța la serviciul de autentificare, scrie CSO Online.
Gigantul american spune că serviciul CAPTCHA este mai puțin util față de anii trecuți, însă este la fel de frustrant pentru utilizatori. ,,CAPTCHA s-a bazat mult timp pe incapacitatea roboților de a rezolva texte distorsionate. Totuși, cercetările recente au arătat că inteligența artificială din prezent poate rezolva și cea mai dificilă variabilă cu o precizie de 99.8%. Astfel, textul distorsionat nu mai este un test fiabil”, au declarat reprezentanții companiei.
Google a propus o nouă interfață API (Application Program Interface) care, împreună cu abilitatea motorului de căutare de a analiza acțiunile utilizatorilor înainte, în timp ce și după ce a accesat cutia reCAPTCHA, permite noi tehnologii să își dea seama dacă utilizatorul este om sau nu.
În cazul în care serviciul reCAPTCHA nu poate determina dacă utilizatorul este o persoană sau un spam, va apărea o cutie CAPTCHA care va cere mai multe indicii.
,, Utilizatorii urăsc CAPTCHA. Să scapi de el ar putea fi clasificat drept efort umanitar”, a declarat Rob Enderle, analist Enderle Group.