Furtul identitatii, frauda de 16 miliarde de dolari in 2014
Conform unui nou studiu, numărul victimelor furtului de identitate a scăzut în 2014 față de anii trecuți.
Potrivit studiului 2015 Identity Fraud, realizat de Javelin Strategy & Research, numărul victimelor fraudei de identitate a scăzut anul trecut cu 3% față de 2013. În total, Javelin estimează că 12,7 milioane de consumatori americani au fost victime ale furtului de identitate, comparat cu 13,1 milioane din 2013. De asemenea, sumele obținute prin fraudă au scăzut de la 18 miliarde la 16 miliarde de dolari.
Fraudele de conturi noi, în care un infractor deschide un cont nou în numele victimei, au scăzut în 2014. Totuși, firma a arătat că victimele acestei înșelăciuni nu realizează că identitățile le-au fost folosite în mod fraudulos decât după un an sau mai mult.
De asemenea, deși fraudele de identitate au scăzut, acestea au avut un impact asupra obiceurilor de cheltuială ale victimelor. Potrivit studiului, 28% dintre cei 5.000 de respondenți au spus că au evitat vânzătorii, după ce au fost victime ale fraudelor. În plus, șansele de a deveni o victimă a furtului de identitate s-au triplat pentru indivizii ale căror carduri de credit au fost sparte.
Deși studenții s-au îngrijorat cel mai puțin, Javelin a constatat că aceștia au fost cei mai afectați de acest curent. Deși 64% dintre respondenți au spus că nu sunt îngrijorați de fraude, aceștia au spus că au simțit un impact mai mare atunci când frauda a avut loc. Studenții sunt și cei care au șansele cele mai mici să descopere frauda singuri. 22% dintre aceștia au spus că au fost informați despre situație atunci când li s-a refuzat creditul, reprezentând un procent de trei ori mai mare față de victimele generale ale furtului de identitate.
,,În ciuda știrilor, incidentele de furt de identitate nu s-au schimbat în ultimul an și încă reprezintă o problemă semnificativă. Consumatorii, instituțiile financiare și retailerii iau măsuri agresive, însă trebuie să rămânem vigilenți. Infractorii vor descoperi noi modalități de a comite fraude, așa că a profita de tehnologia și serviciile disponibile pentru protejarea față de fraude și rezolvarea acestora este o obligație pentru toți indivizii și toate corporațiile”, a spus Al Pascual, director fraude și securitate, Javelin Strategy & Research.