Experian lanseaza o solutie pentru combaterea furtului de identitate
Compania Experian Data a lansat o soluție pentru prevenirea furtului de identitate, în colaborare cu firma de monitorizare a fraudelor prin card, BillGuard.
În ultimele 12 luni, industria retail a fost asaltată de atacuri cibernetice. De la atacuri asupra Home Depot sau Target, infractorii cibernetici au putut fura o cantitate masivă de date ale consumatorilor în 2014. Deși majoritatea oamenilor care aud despre breșele de securitate în industria retail sunt îngrijorați despre detaliile tranzacțiilor, obiectivul infractorilor este să obțină nu doar datele de card de credit, ci și date care i-ar putea ajuta să fure identitatea consumatorilor respectivi, scrie Security InfoWatch.
Potrivit vicepreședintelui Experian, Michael Bruemmer, compania a rezolvat 23.000 de cazuri de furt de identitate anul trecut. Totuși, acesta susține că incidentele care implică furtul de identitate sintetic, adică utilizarea unui număr de securitate socială împreună cu un nume și o dată de naștere care nu sunt asociate cu acel număr, continuă să crească.
Pentru a combate asemenea fraude, Experian a format un parteneriat cu BillGuard, o firmă de monitorizare a fraudelor, pentru a oferi o soluție care poate fi oferită clienților afectați de o breșă de securitate. Persoanele înscrise în programul de supraveghere a fraudelor ProtectMyID vor putea descărca aplicația mobilă BillGuard, prin care vor putea acccesa caracteristici ale ambelor programe.
Prin intermediul soluției BillGuard, utilizatorii sunt anunțați dacă tranzacțiile realizate par a fi fraude și dacă au loc doar într-un singur loc. De exemplu, cu două săptămâni înainte de breșa de securitate suferită de Home Depot, peste 100.000 de membri BillGuard au fost alertați că aveau loc tranzacții frauduloase pe cardurile lor, deoarece este o soluție externalizată spre public.
Potrivit directorului BillGuard, Yaron Samid, după ce are loc o breșă de securitate, consumatorilor li se recomandă să își monitorizeze activitatea de pe card pentru a observa dacă au loc activități suspecte, iar dacă ceva este descoperit, să anunțe producătorul de carduri.